Nieuws
Mass Effect

Sleutelfiguur binnen Mass Effect-ontwikkeling vertrokken bij Bioware

Mac Walters was meer dan negentien jaar werkzaam bij Bioware

Geschreven door Michel Musters op
Mac Walters, een van de sleutelfiguren binnen de ontwikkeling van de Mass Effect-reeks, is na negentien jaar vertrokken bij ontwikkelaar Bioware.

Dat laat hij weten op zijn LinkedIn-pagina. "Met een nieuw jaar is het tijd voor een nieuw avontuur. Zoals sommigen van jullie al weten, heb ik eind vorig jaar besloten te vertrekken bij Bioware. De afgelopen negentien jaar waren op zijn zachtst gezegd een levensveranderende ervaring voor mij. De keuze om te vertrekken was een moeilijke."

Hij vervolgt: "ik heb met zoveel geweldige mensen gewerkt en de eer gehad om onderdeel uit te maken van ongelooflijke teams en projecten. Het is moeilijk om het allemaal te doorgronden en ik ga er nog jaren over reflecteren."

Walters begon als schrijver van Jade Empire, werkte daarna aan de eerste Mass Effect en was de hoofdschrijver van het tweede en derde deel uit de sciencefictionreeks. Hij was de creative director van Mass Effect Andromeda en schreef diverse boeken die zich afspelen in de Mass Effect-reeks. Verder was hij de productieregisseur van het nog aankomende Dragon Age Dreadwolf.

Het is niet bekend wat Walters volgende stappen worden, maar op zijn LinkedIn meldt hij dat hij een pauze in zijn carrière inlast. De afgelopen jaren zijn er meer werknemers die lang bij het bedrijf werkten vertrokken bij Bioware, waaronder baas Casey Hudson en Dragon Age-ontwikkelaar Mike Darrah.

Dit artikel delen:

Lees meer

WWE 2K23 komt op 17 maart uit Forspoken struikelt over eigen ambities
11

Reacties op: Sleutelfiguur binnen Mass Effect-ontwikkeling vertrokken bij Bioware

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Heer Mida

    • 23 januari 2023 15:46
    Walters hoofdschrijver maken was een grote vergissing. ME2 was een spin-off vermomd als vervolg, waardoor ME3 een hopeloze inhaalrace moest inzetten die leidde tot de deprimerende deus ex machina als resultaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MARQ242

    • 23 januari 2023 16:22
    @Heer Mida en toch wordt ME2 gezien als de beste in de serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 23 januari 2023 17:19
    @MARQ242 Ja, en?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 23 januari 2023 18:03
    @Heer Mida wat je bedoelt is dat het jouw mening is dat het een vergissing was en niet een feit.
    Denk ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 23 januari 2023 21:47
    @fonsrutte Ik denk dat jij en @MARQ242 niks inhoudelijks te zeggen hebben en je vasthouden aan een populariteitsargument en 'that's just your opinion bro'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 23 januari 2023 22:01
    @Heer Mida maar ehm, het is ook daadwerkelijk niet meer dan jouw mening en dat is prima. Marq stelt alleen maar dat velen dat deel als heel sterk hebben ervaren, dat is in ieder geval een heel inhoudelijke reactie. Inhoudelijker dan jouw antwoord daarop.
    Dat antwoord lijkt heel erg te vragen om verduidelijking van wat Marq zegt, maar goed al dat schiet bij jou blijkbaar meteen in het verkeerde keelgat.
    Lastig man praten met andere mensen, zeker als ze ook nog eens een andere mening hebben dan jij. Hoe durven mensen het met je ineens te zijn. En dan komen ze ook nog eens met argumenten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 24 januari 2023 01:16
    @fonsrutte Ik heb geen argument gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MARQ242

    • 24 januari 2023 09:36
    @Heer Mida Ik bekritiseer helemaal niet je mening hoor. Ik zou inderdaad wel wat argumenten willen horen erover. Zelf heeft ME2 mijn voorkeur, zoals de algemene consensus , maar dat doet verder geen afbreuk aan jouw mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hiss

    • 23 januari 2023 23:23
    @Heer Mida
    Ik ben wel benieuwd waarom je ME2 als een spin-off kwalificeert in plaats van een vervolg. En wat er in deel 3 ingehaald moest worden dat in deel 2 miste. En wat beschouw je als de deus ex machina in deel 3?
    Bij al die stellingnames moet ik nou niet direct aan de ME trilogie denken. Ik vond het best een coherent geheel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 januari 2023 16:25
    Jammer dat hij vertrekt. ME2 en 3 waren geweldige volwaardige vervolgen ( zowel qua gameplay als verhaal veel strakker dan deel 1)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ramirez-1

    • 24 januari 2023 08:48
    @coola

    Daar staat tegenover dat Andromeda waardeloos was. En daar had hij juist meer invloed.

    Ben benieuwd hoe de nieuwe ME zal zijn.