Tactical Ops was, en is nog steeds, een van de populairste Unreal Tournament modificaties. En succes is er om verkocht te worden, iets wat bij Tactical Ops ook gebeurde, en het spel werd als Stand alone game neergezet. Helaas verliep dit niet vlekkeloos, zo was de Amerikaanse versie veel eerder uit en was de gratis te downloaden versie niet compatible met de retail versie. Homelan interviewde teamleider Laurent Delayen van Kamehan studios. Laurent was vooral teleurgesteld over de reacties van de gamepers, die het spel voornamelijk afkraakten. HomeLAN - Do you feel that the nay-sayers who said Tactical Ops was merely a rip-off of Counter-Strike have finally been silenced? Laurent Delayen - I don't really care actually. I think the games are both different, they don't have the same look and feel. I like both of them, but I don't like the same things in both games, I play each differently in fact. Now it's like arguing on music, colors or other various tastes... Some will prefer TO, others CS and others will like both. Now the nay-sayers should try TO, and if they don't like it, well there are plenty of other games to play! Tactical Ops is dan ook qua verkopen geen tweede Counter-Strike geworden, iets waar uitgever Infogrames niet blij mee was. Vooral de verkopen in Amerika waren slecht. Op het moment is het ontwikkelteam bezig met een nieuwe patch, maar Laurent heeft al laten weten dat ze voorlopig bezig blijven met de Unreal engine, dus wie weet en krijgen we TacOps voor UT2003.