Skyward Sword had oorspronkelijk knoppenbesturing | Gamer.nl

Skyward Sword had oorspronkelijk knoppenbesturing | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Aonuma onthulde dat hij nog zeer sceptisch was over MotionPlus, terwijl Skyward Sword-director Hodemaro Fujibayashi op dat moment al experimenteerde met de besturing. Pas na het zien van de zwaardvecht-minigame in het spel Wii Sports Resort veranderde hij van gedachten. Op dat moment had designer Ryuji Kobayashi bijna de besturing met reguliere knoppen afgerond.

Verderop in het interview werd bekend dat de vliegende kever in het spel eerst een boemerang was, toen een vliegende hand en daarna pas zijn huidige vorm kreeg. Ook heeft Fujibayashi geëxperimenteerd met een inventory-systeem waarin spelers de Wii-afstandsbediening moesten draaien om tu en voorwerpen te wi elen. Dit idee werd geschrapt wegens de beperkte draaihoek van de menselijke pols.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou