Aonuma onthulde dat hij nog zeer sceptisch was over MotionPlus, terwijl Skyward Sword-director Hodemaro Fujibayashi op dat moment al experimenteerde met de besturing. Pas na het zien van de zwaardvecht-minigame in het spel Wii Sports Resort veranderde hij van gedachten. Op dat moment had designer Ryuji Kobayashi bijna de besturing met reguliere knoppen afgerond.
Verderop in het interview werd bekend dat de vliegende kever in het spel eerst een boemerang was, toen een vliegende hand en daarna pas zijn huidige vorm kreeg. Ook heeft Fujibayashi geëxperimenteerd met een inventory-systeem waarin spelers de Wii-afstandsbediening moesten draaien om tussen voorwerpen te wisselen. Dit idee werd geschrapt wegens de beperkte draaihoek van de menselijke pols.
Reacties op: Skyward Sword had oorspronkelijk knoppenbesturing
Freakyfreeky
N0rthstar
DevTrunks
Fudgewhizzle
Ze zullen er vast wel goed over nagedacht hebben, helemaal als ik dit zo lees. :)
DaVinkie
DevTrunks
Nee, je hebt waarschijnlijk wel gelijk. En het is weer wat anders voor de verandering
Markske
Das ook de enigste reden dat ik een wii heb gehaald, voor die typische nintendo spellen.
Dan maar genoegen nemen met minder :)
Quantro
Fred-Erik
rouquart
kan gefixt worden. Weliswaar met pijnlijke gevolgen ;)