Portal 2 was een andere grote winnaar met drie prijzen. De first-person puzzelgame van Valve pakte de prijzen voor het beste verhaal, de audio en het gamedesign. De prijzen voor de beste downloadbare game en best debuut gingen naar Bastion. Best Visual Arts werd uitgereikt aan Uncharted 3: Drake's Deception en Best Technology aan Battlefield 3. Superbrothers Sword & Sworcery werd verkozen tot de beste mobiele en handheldgame.
Naast verschillende prijzen voor games, werden er ook prijzen uitgedeeld aan mensen binnen de game-industrie. De Lifetime Achievement Award werd uitgereikt aan Deus Ex- en Epic Mickey-maker Warren Spector. David Theurer, maker van Missile Command en Tempest, ontving de Pioneer Award. Twee advocaten die het Amerikaanse hooggerechtshof ervan hebben overtuigd games te accepteren als een vorm van vrijheid van meningsuiting, ontvingen de Ambassador Award.
Reacties op: Skyrim pakt Game of the Year Award op GDC
NintendoJeroen
blazingfirehawk
Angelus230
NintendoJeroen
Neggolni
Baukereg
Aquemini
Fudgewhizzle
Geweldig dit! Het is goed om te zien dat er ook mensen opkomen voor de belangen van gamers! :)
Neggolni
Geweldig nieuws! Het lijkt wel of de ouwe knarre generatie die games als levensgevaarlijk aanschouwen veel al met pensioen is, en de frisse generatie die zijn opgegroeid met geniale games het overnemen.
Dreamhea
Noble7
Of jij bent niks beters gewend.
danny_076
Tostigroover
De wereld en verhalen zijn zo goed in Skyrim maar dat dit gepaard gaat met een houterig bewegend personage, slechte combat en veelvuldige glitches, vond ik oprecht jammer. Ik had het spel graag verder gespeeld maar de vele minpunten deden me toch weer Dark Souls oppakken.
Neggolni
Baukereg
Noble7
Noble7
Schizocorpse
dave070
eduardkhil
Daarnaast is dat elfje vervelend, zeker als je Wiimote leeg is, naast dat ze telkens overduidelijke dingen vertelt. Op andere momenten is het juist onduidelijk wat je moet doen, en dan heeft het elfje ineens geen idee waar je heen moet. Ook als je een verzamelitem oppakt (zoals een bloem of een schedel) moet Link hem per se even laten zien, wat op den duur ontieglijk vervelend wordt. En wat ook voor irritatie zorgde was de autojump, waardoor ik talloze keren onbedoeld ergens af ben gevallen.
Het verhaal was wel oké, maar ik ben na die grote zwarte baas gestopt met spelen, en ik heb er sindsdien ook niet meer naar omgekeken. Dat ligt denk ik aan mij, ik word er te oud voor ofzo (hoewel ik Phantom Hourglass wel erg goed vond).
En dan blijven de graphics over, die redelijk waren, maar bij bijvoorbeeld Super Mario Galaxy ziet alles er veel scherper uit. Aan de andere kant heeft die game geen grote open wereld, waardoor er meer ruimte voor de graphics is.
Al met al een redelijke game, maar de 10 van IGN zeker niet waard. Maar ja, de reviews van IGN moet je ook met een korreltje zout nemen.