Kunnen we eigenlijk nog wel wat nieuws vertellen over Mafia? De laatste paar dagen verschijnt er elke dag wel wat nieuws op het internet over deze langverwachte, epische mafiagame. Dit keer is het de beurt aan HomeLan met een interview met Daniel Vavra, lead designer van het spel. Zo vroeg HomeLan onder andere wat Mafia nu echt uniek maakt ten opzichte van andere shooters:HomeLAN - What other gameplay feature do you feel are unique to Mafia?

Daniel Vavra - The thing I like about Mafia is that it doesn't use a gangster theme to imitate another action shooter with thousands of enemies. Of course sometimes there is more action than there would be in real life, but mostly you are performing real tasks in the real world. It all feels like a regular story usually used in action games. When two people talk, they talk, they don't just spit mission objectives at you. When something happens, there is a reaction and it does not include gun shooting every time. I hope that we created a believable environment and believable characters. Pepe is an ex-restaurant De releasedate van Mafia is momenteel al in 'nachtjes slapen' uit te drukken. Want nog 15 nachtjes slapen en het spel zal er voor je zijn, in al haar glorie! Tot die tijd is het nog eventjes behelpen met interviewtjes en screenshotjes. Waaronder deze op HomeLanFed.