Alweer 3 jaar geleden kwam er een spel uit gebaseerd op de QuakeII engine, met een fantastische single player ervaring en een degelijke multiplayer optie. Nee, geen Half-Life, maar SiN. Het meesterwerk van Ritual. In SiN speel je de agent John Blade die de gevaarlijke Elexis Sinclair moet opsporen. Gevuld met mutanten en andere monsters baan je je een weg naar de uiteindelijke ontmoeting met deze strakke en goed gevulde babe. SiN had alleen 2 problemen, het eerste probleem waren de bugs, het spel zat vol met foutjes en grotere fouten, die wel verholpen werden door de later releasde patches, maar een 20MB wegende patch was in die tijd niet normaal. Het tweede probleem had een grotere omvang, namelijk Half-Life. Half-Life werd ongeveer gelijktertijd uitgegeven en overschaduwde bijna op alle fronten Rituals kindje.

Als ode aan John Blade, J.C, Ritual en Elexis Sinclair heeft 3DAP SiN in het rijtje van ondergewaardeerde klassiekers gezet.SiN was created with the Quake II engine, and added a number of innovations not seen in many previous shooters. It was one of the first games to offer locational damage, where you could kill most enemies with a well-placed headshot, and offered a variety of secondary fire modes to its weapons as well.

Interestingly, SiN opened with a scripted sequence where you sat in the back of a helicopter and fired away on a group of would-be bank robbers, a departure for most shooters. Later, you'd take control of a motorcycle and have to make a jump to continue. In many ways, the game felt reminiscent of Duke Nukem 3D, which wasn't all that surprising considering Duke veteran Richard “Levelord” Gray was on board and created a number of SiN's levels. SiN kan je nu in de betere budgetbak vinden en als je goed zoekt vind je er ook de uitbreiding, Wages of Sin. SiN en de uitbreiding heb ik laatst nog uitgespeeld en het is zeker een aanrader, en ondanks het feit dat het spel grafisch gedateerd is, is de gameplay en humor nog goed te versmaden