Op Gamespot is een korte preview online verschenen met daarin flink wat informatie over Sim City 4 (SC4) , de nieuwste telg in de befaamde SimCityserie.

Uit de preview is voornamelijk op te maken dat Maxis met het concept van een eigen stad nog verder wil uitbreiden, ditmaal ondersteund door een geavanceerde grafische engine. Het spel zal een dag/nacht cyclus kennen en de wereld van Sim City heel kleurrijk weergeven. De veranderingen in de gameplay zijn ook talrijk, bij een brand bijvoorbeeld zie je de brandweer uit de kazerne uitrukken en als je wegenplan niet goed in elkaar zit vastlopen in de file.

It's interesting to note that two major changes have made been to SimCity 3000's terrain engine for this sequel. First, you're no longer limited to building on flat ground. Small houses and office buildings can be constructed on sloped terrain, and you'll be able to see the angled foundations underneath those structures. Second, terrain and time of day will affect weather patterns. Place some mountains on a coastline, for example, and you'll actually see clouds starting to develop. Coastal valleys like San Francisco's Bay Area will almost always have heavy fog in the mornings

Op de komende E3 zal Maxis de game presenteren, maar voorlopig kan het je doen met de Gamespot preview en 29 nieuwe screenshots.

Bedankt JeFFire en Omnicon voor het melden.