“We hadden soms geweldige verhaalsessies met honderden verschillende ontwerpen”, zegt Del Toro. “Sommige dingen die we ontwierpen voor Silent Hills zag ik later terug in spellen als The Last of Us. De ideeën die we voor Silent Hills hadden, zaten dus in de goede richting.”
Volgens Del Toro hadden hij en mede-ontwikkelaar Hideo Kojima een idee voor een opmerkelijke game waarin ze paniek bij de speler konden creëren door middel van de verschillende spelmechanismen. “Het is heel jammer dat dit spel niet wordt gemaakt. Het slaat nergens op”, aldus Del Toro.
Silent Hills werd aangekondigd middels een speelbare demo genaamd P.T. Hideo Kojima en Guillermo del Toro produceerden het spel en acteur Norman Reedus uit The Walking Dead vertolkte de hoofdrol. Het spel werd enige tijd later geannuleerd.
Reacties op: Silent Hills had elementen vergelijkbaar met The Last of Us
casualkiller
mcbrew
spreadthehate
Heb al behoorlijk wat horrorgames zitten spelen in mijn leven, en geen enkele horror game heeft mij het gevoel gegeven wat Silent Hills wel deed. 9/10 horror games hebben puur jump scares en dat was het dan. Silent Hills was gewoon freaky in alle opzichten en pakte je op alle fronten, jump scares, sfeer, geluid, zicht, ieder deurtje openen was een verassing wat je stond te wachten. Ben bij vrij weinig horror games echt angstig geweest maar P.T. kreeg het voor elkaar
gimbal2
casualkiller
venturebeat.com/2015/10/14/metal-gear-solid-vs-opening-day-was-twice-as-good-as-avengers-age-of-ultrons/
Er is maar 1 totaalidioot in dit verhaal… en dat is Konami.
darkmanwls
toeterbaas198219
Een betere spannendere gameplay was er niet dan Silent Hills.
Zelfs de titel knalt eruit
darkmanwls
spreadthehate
darkmanwls
spreadthehate
Bonecrusher1973
MrTomatoBalls
Bonecrusher1973