Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws

Silent Hills had elementen vergelijkbaar met The Last of Us

Aldus Guillermo Del Toro

Geschreven door Aida . op
In een interview met website Bloody Disgusting laat regisseur Guillermo Del Toro weten dat de geannuleerde game Silent Hills soortgelijke gameplay-elementen als The Last of Us bevatte.

“We hadden soms geweldige verhaalsessies met honderden verschillende ontwerpen”, zegt Del Toro. “Sommige dingen die we ontwierpen voor Silent Hills zag ik later terug in spellen als The Last of Us. De ideeën die we voor Silent Hills hadden, zaten dus in de goede richting.”

Volgens Del Toro hadden hij en mede-ontwikkelaar Hideo Kojima een idee voor een opmerkelijke game waarin ze paniek bij de speler konden creëren door middel van de verschillende spelmechanismen. “Het is heel jammer dat dit spel niet wordt gemaakt. Het slaat nergens op”, aldus Del Toro. 

Silent Hills werd aangekondigd middels een speelbare demo genaamd P.T. Hideo Kojima en Guillermo del Toro produceerden het spel en acteur Norman Reedus uit The Walking Dead vertolkte de hoofdrol. Het spel werd enige tijd later geannuleerd

Bron: Bloody Disgusting

Dit artikel delen:

Lees meer

Furi aangekondigd voor PlayStation 4 en pc The Beginner's Guide
14

Reacties op: Silent Hills had elementen vergelijkbaar met The Last of Us

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Elke keer als ik hier over lees, sterft mijn hart weer een stukje af

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Bij mij ook…Kojima én Del Torro….dat was een meesterwerk geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Kan er ook echt met mijn verstand niet bij dat ze deze game niet meer gaan maken.
    Heb al behoorlijk wat horrorgames zitten spelen in mijn leven, en geen enkele horror game heeft mij het gevoel gegeven wat Silent Hills wel deed. 9/10 horror games hebben puur jump scares en dat was het dan. Silent Hills was gewoon freaky in alle opzichten en pakte je op alle fronten, jump scares, sfeer, geluid, zicht, ieder deurtje openen was een verassing wat je stond te wachten. Ben bij vrij weinig horror games echt angstig geweest maar P.T. kreeg het voor elkaar :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Ik denk geld. Dit spel had mogelijk nog duurder geweest dan mgs5. Ik had hem ook gecanceled, al huilend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    MGS V heeft 80 miljoen gekost..maar bracht day one 179 miljoen op.

    venturebeat.com/2015/10/14/metal-gear-solid-vs-opening-day-was-twice-as-good-as-avengers-age-of-ultrons/

    Er is maar 1 totaalidioot in dit verhaal… en dat is Konami.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Wat heel veel mensen nog steeds niet begrijpen is dat niemand Silent Hills ooit gespeeld heeft. Wat mensen gespeeld hebben was P.T. En dat was een teaser, een proof of concept zeg maar. Het hoefde helemaal niet te betekenen dat de uiteindelijke Silent hills hetzelfde zou zijn maar dan groter. Misschien was het wel niet eens 1st person.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Silent Hills was een vette game.
    Een betere spannendere gameplay was er niet dan Silent Hills.
    Zelfs de titel knalt eruit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Silent Hills is nooit uitgekomen. Dus je kan helemaal niet zeggen dat dat een vette game was. Je hebt m nooit gespeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Jaja, ga je dit nou bij iedere topic over Silent Hills herhalen? Voor jou heet hij P.T. voor ons was het gewoon de demo voor Silent Hills. Als je de gameplay trailer had bekeken toendertijd had je kunnen zien dat de volledige versie (Silent Hills dus) gewoon verder ging waar P.T. alleen in de woonkamer afspeelde. Dus we kunnen wel redelijk zeggen dat we Silent Hills hebben zitten spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Heb jij gezien hoe borderlands eruit zag tijdens ontwikkeling? of Duke Nukem. en zo zijn er nogal wat andere games. Ontwikkelaars veranderen nogal eens van gedachten tijdens ontwikkeling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Ze hadden met P.T. goud in hun handen en dat wisten Kojima én Del Torro donders goed, en weet zeker dat er in Silent Hills meer van hetzelfde zat zoals bij P.T.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bonecrusher1973

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    P.T. was niet maar dan een techdemo van Kojima's foxengine met als basis een proloog voor Silent Hills. De fps gameplay en level structuur van deze techdemo heeft niks te maken met wat de game Silent Hills had moeten worden, namelijk een third person action survival horror game. Dus nee, we hebben geen flauw idee hoe de game had kunnen worden, neemt niet weg dat de Playable Teaser geniaal was en dat ik enorm baal dat deze game gecanceld is. Maar P.T. had alleen een viral functie en gaf een basis spooky backstory voor een compleet andere game. We kunnen dus inderdaad niet stellen dat Silent Hills een vette game was geworden, zelfs al was P.T. een reflectie van het eindproduct.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrTomatoBalls

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Ergens, in deze wereld, staat een PC, PS4 of XBONE developmentkit met daarop wat Silent Hills had kunnen worden. Dat ding (of dingen) is goud waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bonecrusher1973

    • 2 jaren, 1 maand geleden
    Nee hoor, een halfbakken pre-alpha vol bugs is geen cent waard…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.