Shigeru Miyamoto van Nintendo ziet liever geen free-to-play-games | Gamer.nl

Shigeru Miyamoto van Nintendo ziet liever geen free-to-play-games | Gamer.nl

Shigeru Miyamoto zegt dat hij een voorkeur heeft voor vaste prijzen voor games in plaats van het free-to-play-model. Dit maakt de legendarische videogameontwerper van Nintendo bekend via Bloomberg.

Miyamoto vertelde dat Nintendo aan het zoeken is naar verschillende manieren om mensen te laten betalen voor games en mijdt daarmee het free-to-play-model. Een model wat in het afgelopen jaar veel heeft opgeleverd voor de game-industrie.

"We moeten blij zijn dat wij zo'n grote markt hebben, dus we denken, als wij games kunnen leveren voor eerlijke prijzen voor zoveel mogelijk mensen, dat we dan een grote winst zullen zien."

De kritiek van Miyamoto op het free-to-play-model is volgens hem afkomstig uit de microtransacties en lootboxes. In veel gevallen worden games voor een lage prijs of zelfs gratis aangeboden voor spelers, wat resulteert in het motiveren van spelers om items in de game te kopen met echt geld. Dit is erg lucratief en komt veelal voor in mobiele games en pc-games.

Met dit model worden individuele games langer houdbaar als het gaat om omzetresultaat. Met de voorspelbaarheid van dit model kan dit weer investeerders opleveren, maar gaat dat vaak ten koste van creativiteit. Daarnaast kan het spelers motiveren om gokgedrag te tonen wat onder andere ervoor zorgde dat lootboxes in verschillende games in Nederland werden verwijderd.

Super Mario Run

Ondanks het toepa en van een ander model dan free-to-play geeft Miyamoto aan dat het huidige model van Nintendo geen succes is geweest. Een voorbeeld hiervan is Super Mario Run. Slechts een klein percentage van Super Mario Run-spelers koos ervoor om de volle prijs te betalen om toegang te krijgen tot alle content in de game. Echter blijft Nintendo dit model gebruiken totdat het ingeworteld is, aldus Miyamoto. Op deze manier zouden gameontwikkelaars in een meer comfortabele omgeving games kunnen blijven maken en kunnen groeien in de mobiele game-industrie.

Verder zegt Miyamoto dat het belangrijk is voor ontwikkelaars om gewend te zijn aan de abonnement tijl die in diensten worden toegepast." Wanneer je hiervoor een partner zoekt, is het belangrijk om iemand te vinden die de waarde van je software begrijpt. Zo zullen klanten de waarde zien in apps en software en daarmee een gewoonte ontwikkelen om voor die diensten te gaan betalen."

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou