Shift 2-ontwikkelaar maakt game via crowdsourcing | Gamer.nl

Shift 2-ontwikkelaar maakt game via crowdsourcing | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Volgens de ontwikkelaar wordt C.A.R.S. een "rauwe en authentieke race-ervaring waarin de spelers de mogelijkheid hebben om eerst carrière te maken als karter en daarna door te groeien in de racewereld binnen een specialisme naar keuze." De game gaat zowel een singleplayer- als coöpmodus bevatten. Daarnaast is het mogelijk om ervaringen met vrienden te delen via geïntegreerde sociale functies.

World of Ma Development

C.A.R.S. is de eerste game binnen een project van Slightly Mad genaamd World of Ma Development. In dit project is het de bedoeling dat spelers een game testen terwijl deze gemaakt wordt, en door mee te helpen samen met de ontwikkelaar de uiteindelijke versie bouwen. Ook kunnen zij ervoor kiezen om een financieel aandeel in de ontwikkeling te nemen, wat hen in het geval de game winstgevend wordt, geld oplevert. 

Dit aandeel kan variëren van 5 tot 10 dollar voor individuën, 250 dollar voor groepen, 1000 dollar voor kleine en grote bedrijven en 100.000 dollar voor investeerders. Slightly Mad Studios mikt met C.A.R.S. op drie miljoen verkopen, een cijfer van 90 op Metacritic en een winst van 52 miljoen dollar. Dit zou, op basis van geschatte ontwikkelkosten van 5 miljoen dollar, het volgende rendement op moeten leveren: 35 dollar per aandeel van 10, 875 dollar per aandeel van 250 en 350.000 dollar per aandeel van 100.000. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou