"Na Sonic Adventure hadden we twee studio's, één in de Verenigde Staten en één in Japan. De Japanse studio moest een Sonic-game in de normale stijl ontwikkelen en de Amerikaanse studio moest iets nieuws ontwerpen dat iets aan de Sonic-franchise toe zou voegen."
Dat resulteerde in Shadow the Hedgehog, een donkere versie van Sonic die in auto's rondreed en met geweren schoot. "We wilden andere soorten gameplay bieden die een ander publiek dan de gebruikelijke Sonic-fans aan zou spreken. In de Verenigde Staten waren shooters populair en we besloten een personage te bedenker die daar bij zou passen."
Shadow the Hedgehog voor Xbox, PlayStation 2 en GameCube werd matig ontvangen door de pers en door fans. Inmiddels speelt Sonic weer de hoofdrol in zijn games. Dit jaar kwamen Sonic Colours, Sonic the Hedgehog 4: Episode 1 en Sonic Free Riders uit.
Reacties op: 'Shadow the Hedgehog moest Amerikaanse gamers aanspreken'
MazeWing
Wilc0
De ronneman
Auto's rijden, evil zijn en geweren schieten spreekt amerikanen aan.
ryan199494
ipodkiller
Vichan
…The fuck?
Nou ja, Sonic is wel koelkast hoor.
dooder39
vizor
He ze moeten gewoon sonic vs shadow doen ofsow weet ik het gewoon iets geks en niet first person .!!!
3rd person gewoon of sega style(tekenen).!
Ach jaah net zoals:
Mario, donkey kong, etc.
Gaan ze sonic ook verpesten pff old timers are the golden times.!
Sgthartman
noobinatorftw
R.I.P. Sonic
NOFEAR17
Cloaked Wanderer
ryan199494