'Shadow the Hedgehog moest Amerikaanse gamers aanspreken' | Gamer.nl

'Shadow the Hedgehog moest Amerikaanse gamers aanspreken' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Na Sonic Adventure hadden we twee studio's, één in de Verenigde Staten en één in Japan. De Japanse studio moest een Sonic-game in de normale stijl ontwikkelen en de Amerikaanse studio moest iets nieuws ontwerpen dat iets aan de Sonic-franchise toe zou voegen."

Dat resulteerde in Shadow the Hedgehog, een donkere versie van Sonic die in auto's rondreed en met geweren schoot. "We wilden andere soorten gameplay bieden die een ander publiek dan de gebruikelijke Sonic-fans aan zou spreken. In de Verenigde Staten waren shooters populair en we besloten een personage te bedenker die daar bij zou pa en."

Shadow the Hedgehog voor Xbox, PlayStation 2 en GameCube werd matig ontvangen door de pers en door fans. Inmiddels speelt Sonic weer de hoofdrol in zijn games. Dit jaar kwamen Sonic Colours, Sonic the Hedgehog 4: Episode 1 en Sonic Free Riders uit.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou