Shadow of War vergeleken op PS4 Pro en Xbox One X | Gamer.nl

Shadow of War vergeleken op PS4 Pro en Xbox One X | Gamer.nl

De grafische kwaliteit van Middle-earth: Shadow of War is vergeleken op PlayStation 4 Pro en Xbox One X.

Digitalfoundry heeft in een video onder andere de resolutie, draw distance en framerate van Shadow of War vergeleken op deze twee consoles. Xbox One X komt pas uit op 7 november, wat betekent dat de bron die gebruikt is voor deze video van een Microsoft-evenement komt, waarbij op deze console te spelen was.

Wat blijkt is dat Xbox One X een betere draw distance en resolutie heeft dan PlayStation 4 Pro, waardoor de console van Microsoft meer objecten in de verte kan laden en bijvoorbeeld bergen en kastelen op de achtergrond realistischer worden weergegeven.

Ook is de maximale resolutie Xbox One X hoger. Op PlayStation 4 wordt geen echte 4K weergegeven; de game draait op een native resolutie van 1620p. Op Xbox One X kan met een optie om resolutie te prioriteren daadwerkelijke 4K weergegeven worden door de dynamische resolutie uit te schakelen.

Daarnaast is het werkgeheugen van de Xbox One X groter, zodat de game ook een net iets betere framerate heeft op deze console dan op PlayStation 4 Pro. Hoewel beide apparaten een vrij stabiele 30fps weergeven, draait de game soms met net een paar frames meer tijdens veeleisende momenten dan op PlayStation 4 Pro.

Bij deze vergelijking is het belangrijk in het achterhoofd te houden dat niet de uiteindelijke code van de games gebruikt is. Echter geeft het wel een indicatie van de kracht van Xbox One X vergeleken met PlayStation 4 Pro.

Middle-earth: Shadow of War is op Gamer.nl beoordeeld met een 6.5. De game heeft zijn spannende en spectaculaire momenten, "maar gaat gebukt onder schimmige en onhandige designkeuzes".

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou