Nieuws

Shadow of the Tomb Raider krijgt gesplitste moeilijkheidsgraden

Voor puzzels, combat en doorlopen van omgevingen

Geschreven door Lucas May op
Shadow of the Tomb Raider krijgt uitgebreide opties wat betreft de moeilijkheidsgraad van de game. Spelers kunnen individueel aanpassen hoe lastig de combat, puzzels en het doorlopen van de levels zijn.

Het wordt mogelijk om de speelervaring van Shadow of the Tomb Raider naar eigen smaak aan te passen. Square Enix heeft via een blogpost details onthuld over de opties in het nieuwste avontuur voor Lara Croft. Een algemene moeilijkheidsgraad laat spelers alle indivudele elementen gezamenlijk bepalen, terwijl de combat, puzzel en navigatie-opties ook los kunnen worden aangepast. Deze kunnen op Easy, Medium of Hard worden gezet. Bij navigatie en combat is er bovendien een Deadly Obsession-mogelijkheid voor de doorgewinterde spelers.

Voor combat verandert de specifieke moeilijkheidsgraad onder andere of er aim assist wordt gebruikt, hoeveel schade vijanden kunnen nemen, hoeveel ammo er beschikbaar is en welke UI-elementen worden getoond.

Shadow of the Tomb Raider

Wat betreft navigatie kunnen spelers bijvoorbeeld kiezen om verf te vertonen op rotswanden om aan te duiden welke kant ze op moeten. Ook is er een optie om alleen te kunnen saven bij base camps en is het mogelijk de duur van timers aan te passen om nog net een rand te kunnen grijpen bij het klimmen.

Shadow of the Tomb Raider

Voor puzzels kan er worden ingesteld dat Lara hints geeft, of bruikbare objecten worden uitgelicht en of de timing verkort of verlengd wordt voor bepaalde puzzels.

Het verhaal in de nieuwe Tomb Raider-game draait om het einde van de wereld, iets dat Lara natuurlijk tegen wil gaan. Nieuw is dat het dit keer wellicht haar eigen schuld is. Ze grijpt namelijk een mythische dolk, ondanks waarschuwingen dat dit het einde der tijden zou veroorzaken. Wat volgt is een tsunami die een dorp compleet verwoest.

Shadow of the Tomb Raider is vanaf 14 september beschikbaar voor Xbox One, PlayStation 4 en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Eerste screenshots voor mysterieuze Swery-game The Missing De beste gamedeals van de week
2

Reacties op: Shadow of the Tomb Raider krijgt gesplitste moeilijkheidsgraden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • garciagarcia

    • 9 augustus 2018 14:09
    Echt zin in deze game en dit zijn echt hele toffe toevoegingen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 9 augustus 2018 21:57
    Verrassend goeie toevoeging! De difficulty settings in veel games zijn zo simpel en ongeïnspireerd. Ik speel nu Far Cry 5 en het enige verschil is damage intake tussen de difficulties. Ik hoop nog steeds dat er een AAA titel komt die difficulty toepast zoals classic Doom. Dat met hogere difficulties er ook meer vijanden zijn en op andere plekken. In ieder geval meer dan alleen schuiven met damage intake en output.

    Dit hier in Tomb Raider vind ik top!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.