De Russische ontwikkelaar Nival werkt momenteel aan een vervolg op haar goed ontvangen RTS spel Blitzkrieg. Net als zijn voorloper is Blitzkrieg 2 een RTS spel dat zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog. De grootste vernieuwing vinden we terug op grafisch vlak. Daar waar in de originele Blitzkrieg en diens ontelbare aanvullingen, enkel de eenheden driedimensionaal waren, is in Blitzkrieg 2 de volledige wereld in 3D opgebouwd. Toch zou je dat bij het zien van de screenshots misschien niet direct zeggen, want het detail dat Nival in de omgeving heeft weten te verwerken, overtreft haast die van de 2D graphics.

De 3D omgeving biedt niet alleen estetische voordelen. Zo zal het nu mogelijk zijn om nagenoeg elk gebouw, elke eenheid en elke boom op realistische wijze te vernietigen. Nival heeft reeds met Silent Storm bewezen uitstekende technologie voor real-time destructie in huis te hebben, dus we zijn benieuwd hoe dat uitpakt in een veel explosiever spel als Blitzkrieg II. Ook kun je hoogteverschillen in het terrein in je voordeel gebruiken. Aanschouw de plaatjes hieronder, in afwachting op de release van het spel in de lente van dit jaar.