Nieuws

Servers Fall Guys: Ultimate Knockout kunnen populariteit niet aan

Inmiddels iets beter

Geschreven door Erik Nusselder op
De servers van party-game Fall Guys: Ultimate Knockout zijn een aantal keer bezweken onder de aandacht. De game lanceerde gisteren en is gratis voor leden van PlayStation Plus.

Het spel is een soort Battle Royale-versie van een gameshow als Takeshi's Castle of Wipeout. Spelers moeten in verschillende ronden allerlei bizarre obstakels overleven en vreemde spelletjes winnen. Uiteindelijk blijft er één winnaar over.

Fall Guys was eerder tijdens de bèta al extreem populair op Twitch en blijkt nu na release ook veel spelers aan te spreken. De ontwikkelaar geeft op Twitter aan dat het aantal spelers ver boven het meest positief ingeschatte aantal ligt.

De matchmaking is gisteren daarom enkele keren uitgeschakeld terwijl de servers versterkt werden. Het Twitter-account meldt dat de grootste problemen inmiddels verholpen zijn. Voor sommige spelers kwamen de verbeteringen echter niet snel genoeg. De ontwikkelaar meldt dat de game het slachtoffer is geworden van review-bombing op Steam, waarbij veel spelers al snel een negatieve recensie achterlieten terwijl de servers eruit lagen.

Hoewel het spel inmiddels weer speelbaar is, geven een aantal spelers via Twitter nog steeds aan dat ze soms de verbinding met het spel verliezen of hun verdiende beloningen niet krijgen na een match.

Fall Guys: Ultimate Knockout is nu verkrijgbaar op pc en PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vroege versie Zelda: Breath of the Wild toont Link in Japan Summer Games van start in Overwatch
11

Reacties op: Servers Fall Guys: Ultimate Knockout kunnen populariteit niet aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 5 augustus 2020 12:33
    Zet er dan een queue in, zoveel max spelers en de rest moet maar wachten.
    Niks aan te doen, maar zo kunnen degene die kunnen spellen wel genieten van het spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 5 augustus 2020 12:44
    Ja had ik gister ook las van. Vind langer wachten niet heel erg maar was een paar keer aan het einde van een match disconnected van de server waardoor ik inderdaad ook geen progressie kreeg, dat was wel minder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 5 augustus 2020 13:25
    Ik haat dat soort spelshows, maar online met z'n allen duwen en trekken is het verassend leuk moet ik zeggen! Zometeen maar weer een potje proberen..πŸ˜€

    Edit: Eerste!! Aaaarghhh!😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 5 augustus 2020 14:41
    Wat zijn veel gamers toch eigenlijk nare mensen. Meteen een negatieve review bomb op steam omdat het even niet lekker loopt. Stelletje verwende kleuters.

    Verder echt een leuk spel zeg!! Nog geen eerste geworden, maar wel bijna.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 augustus 2020 14:46
    @Akira
    Hoe durven ze inderdaad een game te eisen die werkt! Schandalig!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 5 augustus 2020 14:59
    @niqomipa Niks mis met de game hoor, die werkt prima. Servers die overbelast zijn bij launch is niet iets nieuws en kan simpel opgelost worden, zoals ook gebeurd is. Het enige probleem wat ik zie is een aantal mensen die geen geduld hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 5 augustus 2020 20:59
    @MelvinChowder
    Dit dus. Dank voor de opheldering.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 5 augustus 2020 17:04
    Vanavond gelijk even checken! Spelen jullie op de PS4 of via Steam? Als het echt een tof spel is leg ik er graag geld voor neer :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 5 augustus 2020 18:20
    @garciagarcia Op de PS4 is het nu gratis bij PS Plus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 6 augustus 2020 01:20
    @garciagarcia Op PS4 maar als je een goede PC hebt zou ik hem daar halen. PS4 versie heeft helaas nog al last van flink wat input lag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Red Dead Demon

    • 6 augustus 2020 02:53
    Dat review bomben vind ik zo triest.
    Hoop Gamers zijn de laatste jaren erg negatief. Zelfs al klagen over games die nog uit moeten komen.
    Jammer. Ik blijf ook ver bij reviews/reviewsites weg. Negatief om t negatief zijn komt me m'n strot uit.

    Als ik mn + weer heb ga ik het ook eens proberen. Lijkt me leuk spel :)