De mystiek/futuristische shooter Too Human had, als alles goed was gegaan, zijn release al lang en breed achter de rug gehad. In plaats daarvan zal dit eerste deel in de trilogie van Silicon Knights waarschijnlijk in het tweede kwartaal van 2007 uitkomen. Verwacht Silicon Knights, de tijd die ze zijn kwijtgeraakt aan het ontwikkelen en polishen van Too Human in acht nemend, de drie games wel helemaal af te krijgen voordat de Xbox 360 verloopt als console?
“Ja,” laat CEO Dennis Dyack in een interview weten. “We rekenen erop dat het ontwikkelen van de trilogie sneller zal gaan dan van de eerste game. We hebben het zo gepland dat we alle games binnen de levenscyclus van de Xbox 360 uit kunnen brengen.”
Volgens Dyack was het maken van de eerste game het moeilijkste gedeelte, omdat ze de basis moesten leggen voor de volgende delen. Nu dat obstakel uit de weg is, is het eigenlijk alleen nog een kwestie van de boel perfectioneren.
“In essentie nemen we de kern van onze game die we gebruiken om het verhaal over drie games te vertellen. Een van de problemen met sequels is dat er vaak zo veel dingen bijkomen dat het niet meer klopt met het originele spel. Dat zijn dingen die we proberen te voorkomen,” aldus Dyack.
Reacties op: Sequels Too Human ook in planning voor Xbox 360
Sasuke
Het spel lijkt me echt leuk te gaan worden. De stijl en graphics zitten al goed en wat ik heb gezien van gameplay filmpjes (zie 360.ign.com) zag er ook al aardig uit. 4-player co-op actie RPG met Unreal 3 engine: klinkt dat interessant of klinkt dat interessant?
Spikep21
anonymous
oo Human was originally in development for the PlayStation as a 5-disc action-RPG. It was shown at E3 1999.[4] But shortly before its completion Nintendo announced an exclusive partnership with Silicon Knights, and the game was moved to the Nintendo GameCube in 2000. A teaser trailer was shown at SpaceWorld 2000 showing what appeared to be a re-building of the PlayStation game. The game never surfaced though, and the partnership between the two companies was ended. After this, the title was still thought to be in development for the GameCube, but those plans have since been cancelled.
ja en nu krijg nintendo hem helemaal niet meer. gfxpower anyone?
*BlueBoX*
lompe gameplay movies etc etc.
veel lag etc etc.
Vichan
DarkBasic
anonymous
inoj