In een interview met Ars Technica heeft Alex Rigopulos, CEO van Harmonix, aangegeven nog steeds gecharmeerd te zijn van het idee om een vervolg op Amplitude te maken. "Ik zou heel graag een vervolg maken op Amplitude. Het spel ligt me dicht bij het hart. Het is alleen een kwestie van prioriteit.

De uitdaging is al groot genoeg om de Rock Band-trein op de rails te houden. We zijn gegroeid van 80 tot 90 mensen een paar jaar geleden tot meer dan 300 mensen op dit moment. Het managen van die groei vergt veel concentratie. Die prangende vraag van 'Wat gaan we doen met Amplitude' zweeft nog steeds rond." aldus Rigopulos.

Er zouden hierover al gesprekken met Sony zijn geweest, maar tot nu toe zijn er nog geen beslissingen genomen. Sony heeft de licentie van Amplitude in het bezit, dus mocht er in de toekomst nog een tweede deel van komen, dan zal dit hoogstwaarschijnlijk alleen voor de PlayStation 3 zijn.

Amplitude is een PlayStation 2-titel die alweer uit 2003 dateert. In deze muziekgame was het de bedoeling dat de speler met een soort van ruimteschip over een baan moest navigeren. Vergelijkbaar met huidige muziekgames als Rock Band en Guitar Hero, moest de speler op het juiste moment op de juiste knop drukken om de noten goed te spelen. Hiermee verdiende je een soort van energie om je schip voort te laten bewegen. Amplitude werd destijds erg goed ontvangen door de pers.

Amplitude