Nieuws
The Last of Us Part 2

Seksuele geaardheid Ellie blijft intact in HBO-serie The Last of Us

Dat bevestigt de schrijver

Geschreven door Michel Musters op
Ellie's seksuele geaardheid blijft volgens de maker van de aankomende televisieserie intact in de HBO-productie.

Eerder deze week werd aangekondigd dat HBO in samenwerking met Craig Mazin - de schrijver van de miniserie Chernobyl - en The Last of Us-maker Neil Druckmann een televisieserie maakt gebaseerd op de populaire gamefranchise.

Hoewel er nog niets bekend is over de casting of het script - behalve dat het eerste seizoen de eerste game als inspiratiebron neemt - vroegen fans zich op Twitter af of de seksuele geaardheid van Ellie, een van de hoofdpersonages in de games, onveranderd blijft in de serie. Ellie is namelijk homoseksueel.

Mazin reageerde op een van deze vragen op Twitter. "Jullie kunnen Ellie maar beter homoseksueel houden", zo meldde een van de fans, waarop Mazin reageerde met: "Je hebt mijn woord."

Ellie's seksuele geaardheid kwam niet ter sprake in The Last of Us, maar wel in de uitbreiding Left Behind. Daarin had ze een relatie met haar beste vriendin Riley. In de eerste beelden van het aankomende vervolg, The Last of Us: Part 2, is te zien dat Ellie een relatie heeft met het vrouwelijke personage Dina.

Het is nog niet bekend wanneer de HBO-serie in productie gaat of wanneer hij te zien is. The Last of Us: Part 2 komt op 29 mei uit voor PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

De Prinny-platformers komen naar Switch Resident Evil 3-video vergelijkt originele versie met remake
35

Reacties op: Seksuele geaardheid Ellie blijft intact in HBO-serie The Last of Us

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    TommyVercetti

    • 8 maart 2020 13:09
    Lesbiansss

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 8 maart 2020 15:08
    Dom gedoe gadverdamme

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JMG

    • 9 maart 2020 12:50
    @Shinjite Wat is daar dom aan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 8 maart 2020 15:14
    Lijkt me nogal logisch om te doen, daar je geaardheid immers niet veranderd (kan worden). Zo kun je van een hetero toch ook niet zomaar een homo maken, lijkt mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 8 maart 2020 16:09
    @Robert-Frans Onder welke steen heb jij gezeten? :P
    Tegenwoordig worden juist allerlei karakters ineens gay gemaakt om progressief te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 8 maart 2020 17:33
    @Exalian-1 Zoals?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 8 maart 2020 19:46
    @Exalian-1 Áls dat zo zou zijn, dan zou dat natuurlijk een vreemde zaak zijn. Maar dat doet niet af aan mijn standpunt: als je een personage een specifieke geaardheid geeft, middels het verhaal (hij is bijvoorbeeld verliefd op een vrouw) of door het direct aan te geven ('dit is Mike en hij is homo'), dan getuigt het van realisme om deze ook aan te blijven houden gedurende het hele verhaal.

    Tenzij je natuurlijk een wereld creëert waarin geaardheden kunnen veranderen, of überhaupt niet vaststaan bij personages. Dan kun je feitelijk doen wat je wil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Valerium

    • 8 maart 2020 17:04
    Lekker belangrijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 8 maart 2020 19:18
    It's hip to be non binary.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 8 maart 2020 19:31
    Ik heb een paar lesbische vriendinnen die het erg tof vinden dat hun geaardheid in een game is terug te zien, hoewel ik persoonlijk niet warm of koud wordt van de geaardheid van de karakters in games (hetero, homo, lesbisch of wat dan ook), is het wel leuk om te zien wat het kan betekenen voor andere mensen.

    En zo lang het niet teveel in je gezicht wordt gegooid (als ik behoefte heb aan sex of liefde, dan zoek ik niet mijn heil in een videogame), dan is het ook allemaal prima. Iedereen wint.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Yoji

    • 8 maart 2020 19:39
    Hoezo is dit nieuws??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 9 maart 2020 00:08
    Als je je dat afvraagt, staat er negen van de tien keer ‘Michel Musters’ boven het artikel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 maart 2020 08:54
    @denver Als je zo ontevreden bent over de kwaliteit van de artikelen op deze website wat doe je hier dan nog?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 9 maart 2020 09:55
    Ik kom hier voor gamenieuws. Dus niet ‘acteur van serie X krijgt misschien een rol in serie Y dat gebaseerd is op boeken waarop ook games gebaseerd zijn’, al geef ik toe dat het ook vermakelijk is om te zien in welke bochten jullie je wringen voor wat kliks en comments.

    Je zou eens terug in de tijd moeten gaan op deze website — daar is een handige knop voor — en kijken hoe populair deze website vroeger was. En je dan eens afvragen hoe het komt dat de engagement hier al jaren afneemt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 maart 2020 10:58
    @denver als je jouw type reacties schaart onder engagement dan hoef het van mij niet. Je klinkt verder als mijn vader van in de 70, vroeger was alles beter.

    Verder had je uit de titel kunnen opmaken waar het artikel over ging dus ik vraag me af waarom je dan verder leest als je het onderwerp niets vindt.
    Blijkbaar vind je het vooral fijn om lekker te klagen en te laten zien hoe kritisch je wel niet bent.
    Ik hoop dat je je frustraties weer een beetje kwijt bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 9 maart 2020 14:07
    @fonsrutte Jep valt nogal op dat Denver (bijna) altijd met gestrekt been de commentsectie in gaat om zich te laten zien. Vrij vervelend en onnodig 9 van de 10 keer. De uitleg van Michel legt het perfect uit gelukkig.

    Verder zijn er denk ik steeds meer mensen die gewoon dagelijks op Gamer.nl komen maar niet het nodig vinden om te reageren, maar gewoon geïnformeerd willen worden (zoals ik).

    Ben verder erg benieuwd naar de serie. Het verhaal leent zich hier perfect voor, dus laat maar komen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 9 maart 2020 11:08
    @denver je beseft je hopelijk dat als je op de website 'terug in de tijd' gaat - bijvoorbeeld 2007 - ik ook al voor Gamer.nl schreef?

    En ik blijf je vragen: waarom is nieuws over gameverfilmingen geen nieuws voor op een gamesite? Ik wacht nog altijd op een goed beargumenteerde uitleg van je. Ik kan niet wachten! Als het je gaat om berichten over The Witcher (dat staat los van dit nieuwtje, maar goed): dankzij de games hebben veel van onze lezers interesse in The Witcher als franchise. Dat is de reden van plaatsing. Je kunt het daar niet mee eens zijn natuurlijk, en dat is je goed recht, maar je bent dan ook niet de enige lezer waar wij voor schrijven.

    Tot slot: ik heb geen idee waarom je telkens clicks in de discussie brengt. Ik ben freelancer en krijg betaald voor mijn werk, maar ben niet in loondienst van de uitgever van Gamer.nl. Dat betekent dat mijn verdiensten niet afhankelijk zijn van hoe goed of slecht een bericht gelezen wordt. Sterker nog; ik heb geen inzage in die informatie. Het is dan ook wel het laatste waar ik aan denk wanneer ik iets schrijf.

    Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 9 maart 2020 14:49
    “ En ik blijf je vragen: waarom is nieuws over gameverfilmingen geen nieuws voor op een gamesite? “

    De vraag stellen is ‘m beantwoorden.

    Omdat het film/serie-nieuws is en nul invloed heeft op games. Denk je dat er op filmsites wordt vermeld als er nieuwe DLC uitkomt voor The Witcher?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 maart 2020 15:11
    @denver Dat komt omdat je een slecht voorbeeld geeft.

    Een beter voorbeeld zou zijn of een filmsite een artikel zou plaatsen over een film waar een game van gemaakt wordt.
    Ja dat zou best kunnen.
    Zoals deze:
    ''HARRY POTTER'-GAME MAAKT VAN IEDEREEN EEN TOVENAAR'
    https://www.filmtotaal.nl/nieuws/64761

    of

    'AVATAR - DE GAME ONTMOET DE FILM'
    https://www.filmtotaal.nl/nieuws/15239

    Het gaat hier om populaire game waar een serie van gemaakt wordt, voor fans van de game lijkt me dat nogal interessant nieuws.
    Dat jij het nou moeilijk te behapstukken vindt dat een artikel op een website als gamer.nl niet 100% over games gaat wil niet zeggen dat iedereen dat een probleem vindt.
    En nogmaals als je er een probleem mee hebt ga je lekker naar een andere website, Coola schijnt nog op InsideGamer.nl te zitten.

    Veel plezier!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 9 maart 2020 20:34