Nieuws
Sekiro

Sekiro: Shadows Die Twice is meer dan 2 miljoen keer verkocht

Mogelijk de snelst verkochte FromSoftware-game ooit

Geschreven door Michel Musters op
In de eerste tien dagen sinds release zijn er meer dan twee miljoen exemplaren van Sekiro: Shadows Die Twice verkocht. Daarmee lijkt het de snelst verkochte FromSoftware-game ooit.

Sekiro kwam op 22 maart uit, dus inmiddels zijn er waarschijnlijk nog veel meer exemplaren van de game verkocht. Het kostte Bloodborne zo'n zes maanden om twee miljoen exemplaren te verkopen, en Dark Souls 3 verkocht pas na twee maanden zo'n drie miljoen exemplaren.

Activision Blizzard's Michelle Fonseca is in haar nopjes: "Sekiro heeft iets heel speciaals en unieks naar Activision's portfolio gebracht. Het is een eer om met FromSoftware te werken om een compleet nieuwe franchise naar spelers wereldwijd te brengen."

Sekiro: Shadows Die Twice is verkrijgbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. Lees hier de recensie.

Dit artikel delen:

Lees meer

Uitgelicht: ASUS ROG Zephyrus S GX701GX Vecht tegen alles en iedereen in Rage 2
11

Reacties op: Sekiro: Shadows Die Twice is meer dan 2 miljoen keer verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shinjite

    • 12 april 2019 09:03
    Jammer dat activision de uitgever is.
    Game lijkt me wel geweldig.

    Gaat er zeker komen maar ben nu druk met ander games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 12 april 2019 12:39
    @Shinjite Waarom is dat jammer? De game is geniaal, 100% singleplayer dus geen Pay2Win taferelen, bovendien heeft FromSoft zeer duidelijk de artistieke en creatieve leiding genomen. Wat ze bereiken met Activision is een groter publiek. Niks mis mee toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 12 april 2019 15:20
    @Witty1889
    Gewoon laten gaan joh. Die Calimero reacties blijf je toch houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apollo72

    • 12 april 2019 10:11
    ook ongeveer die aantallen op marktplaats..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GRDavies

    • 12 april 2019 10:27
    @Apollo72 Bloodborne heb ik wel eens een kans gegeven, maar niet ver gekomen, Sekiro ga ik misschien zelfs uitspelen. Het is een verdomd lastige game, maar als ik veel 'oefen' (lees frustrerend vaak dood gaan, had ik al verteld dat ik vaak dood ga ;) ) merk ik door de tijd heen dat ik steeds verder kom bij de bazen en dat geeft een heel erg blij gevoel bij mij. De setting spreekt me ook heel erg aan (iig het ligt me beter dan BB). Er komt ook steeds meer en meer tips and tricks beschikbaar op het internet, dus ik speel een beetje 'Git Gut' vs 'Cheezze your way to the next step' en soms sta ik op het punt om op te geven, maar ja het leven van een trophy whore gaat niet altijd over rozengeur en maneschijn (iig niet bij deze game) :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 april 2019 12:19
    Single player game, geen dlc , geen multiplayer, geen microtransacties.


    watch activision ruin this….

    maar OT: zeer goeie cijfers en het is ook een dijk van een game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 12 april 2019 12:41
    @casualkiller Er komt geen multiplayer (de netcode zou VEEL te ingewikkeld zijn met dit combatsysteem, laten we bovendien niet doen alsof FromSoft eerder zulke goede netcodes heeft geschreven, dus zelfs AL zou Activision hier alsnog een punt van maken, dan heeft FromSoft in ieder geval een gevestigde AAA-ontwikkelaar en publisher om op terug te vallen die wél weten hoe het moet), DLC daar heb je activision niet voor nodig, en microtransactions? Het hele spel is 100% uit te spelen met alle spullen die je nu hebt, dus wat zouden die voor verschil gaan maken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 april 2019 14:12
    @Witty1889 in case u didnt notice.. ik noemde de PLUS punten op van de game =) (zoals EA roept: single player is dood, dlc&MT;'s zijn verplicht want games kosten duur om te maken blabla etc etc)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pablini

    • 12 april 2019 14:24
    Al Platinum uitgespeeld =)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 14 april 2019 10:39
    @Pablini Netjes!! ZIt er ook een moeilijkheidsgraad in? Heb je hem op normal of hard gespeeld?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 15 april 2019 14:48
    Mooi getal, game lijkt me ook echt wel tof maar na bloodborne en dark souls geprobeerd te hebben weet ik al dat dit niks voor mij is, te moeilijk, te frustrerend maar vooral veels te tijdrovend, er moet wel progressie geboekt worden met een avondje gamen en niet na 4 uur nog steeds met dezelfde baas bezig zijn. Dus zal echt een toffe game zijn, maar niet voor mij!