Nieuws

Sega: 'We hebben het vertrouwen van onze fans geschaad'

Belooft beterschap

Geschreven door Michel Musters op
Sega's CEO Hajime Satomi laat weten dat het bedrijf de afgelopen tien jaar een aantal games heeft uitgebracht die het vertrouwen van fans heeft geschaad. Dat meldt hij in een interview met het Japanse tijdschrift Famitsu.

"We hebben ons best gedaan om een respectvolle relatie met oudere fans van Sega op te bouwen," aldus Satomi, "maar als we terugkijken, waren er een aantal titels die het vertrouwen van fans de afgelopen tien jaar hebben geschaad."

Satomi noemde geen voorbeelden, maar bepaalde games met Sega's mascotte Sonic the Hedgehog in de hoofdrol staan op een onvoldoende op cijferverzamelsite Metacritic. "Sega stond in de jaren '90 bekend om het merk, maar daarna hebben we het vertrouwen in ons verloren en hadden we alleen nog maar onze reputatie. Daarom willen het vertrouwen van consumenten terugwinnen en weer een echt merk worden."

Satomi laat niet precies weten hoe Sega dat gaat doen, maar het gaat op Tokyo Game Show in september een nieuwe game onthullen. Hier is echter nog niets over bekend. 

Bron: Siliconera

Dit artikel delen:

Lees meer

Filmfan-review: Heavenly Sword Update: PS4-versie Journey komt op 21 juli
16

Reacties op: Sega: 'We hebben het vertrouwen van onze fans geschaad'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • warcryptic

    • 7 juli 2015 16:33
    Ik hoop dat Sega dit gaat lukken, want hun (ver)oudere reputatie is wel waarom ik bij elke sega titel toch even kijk wat het is en de kwaliteit ervan.
    Sega kan voor mij ook heel veel vertrouwen terugwinnen als ze nou eindelijk Phantasy star Online 2 uitbrengen voor Europa, waar ik ook al heel lang op wacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tektwo

    • 7 juli 2015 18:30
    De klasse van Sega AM2, maar dan Anno nu. Daar moeten ze zich op richten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kunem

    • 7 juli 2015 19:51
    Eerst Ubi, nu Sega een knieval…is de strijd om de gunst van de consument bij de feestdagen nu al begonnen ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 7 juli 2015 19:55
    Tja ze moeten ook niet kijken naar de user scores op Metacritic, daar geven mensen een spel al een 1 om de meest onzinnige redenen ook, tel daarbij op dat er waarschijnlijk ook 20% bij zit van mensen die het spel niet eens hebben maar er posten omdat een vriendje van een vriendje het spel niet bevalt, tja dan gaat het hard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -RMW-

    • 7 juli 2015 20:11
    Metacritic is een site waar het gemiddelde van allerlei recensies van critici wordt berekend, dus 'iets achterlaten' gaat niet zomaar.

    Sega heeft nog veel franchises waar ze wat mee zouden kunnen, ook al is er aardig wat talent weggevloeid door de jaren heen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 7 juli 2015 20:14
    Ik heb het over de User reviews niet de Critic reviews, iets wat ik ook in me reactie al aangaf.

    Een voorbeeld van een user review van Mass Effect 3, Critic review geeft deze game een gemiddelde score van 93, de User score is echter 5.7 en dat komt voornamelijk van idioten als deze:

    burneyburnside

    sorry 99 percent great game but the ending doesn't just kill one game it kills 3.

    Hij gaf als cijfer een 0 wat dus gewoon nergens op sloeg, dus nogmaals en ik hoop dat je er dit keer niet overheen leest …. USER scores geen Critic Scores.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 7 juli 2015 20:38
    80-90% van alle cijfers bij bepaalde games zijn 0/1en en 10en.

    Omg I can't select a male characters/I hate the colour blue!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 7 juli 2015 21:13
    Je moet sowiezo nooit waarde hechten aan wat iemand zegt die volledig anoniem is. Geef mensen namelijk de mogelijkheid om iets te doen zonder ook maar enige terugslag, en hun ware aard komt naar boven. En helaas houd dat bij veel mensen in dat ze gewoon een volslagen idioot zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 7 juli 2015 21:19
    Klopt maar -RMW- denkt dat ik het over de Critic scores had dus vandaar me uitleg dat ik het over de User scores had wat eigenlijk al in me 1e reactie stond, maar het is inderdaad zoals jullie 2 darkmanwls en The Chosen One zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -RMW-

    • 7 juli 2015 23:16
    Las er inderdaad overheen.

    Verder valt er veel over het onderwerp te zeggen want het is een (erg) late reactie op wat de oude fans 10 jaar geleden onderhand al wisten; Sega is niet meer een schaduw van wat het ooit was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Monkeh

    • 8 juli 2015 01:20
    En waarom denk jij dat Gamer.nl het dan wel over de user-reviews heeft? Uiteraard hebben zij het over de scores die critici hebben gegeven… Jij hebt er namelijk wel over dat 'zij' er naar kijken en Sega noemt zelf nergens Metacritic-scores, dat doet Gamer.nl en zelfs als Sega naar die scores zou kijken, zouden zij, net als Gamer.nl, alleen naar die van de critici kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 8 juli 2015 02:14
    Goh nee je meent het dat gamer.nl het zegt, tja het is natuurlijk ook een nieuws site, ik ga na het lezen van dit nieuws niet nog eens verifiëren of het allemaal waar is wat GNL hier neer dondert.

    Daarnaast heb ik het helemaal nergens over, als ik het nieuws lees en daar staat in …. ow fuck off waarom probeer ik het ook nog uit te leggen, veels te warm voor ook al heb ik airco aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 8 juli 2015 02:17
    Geen probleem -RMW-, en ja ben het met je eens dat het wel erg laat is dat ze er voor uit komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -RMW-

    • 8 juli 2015 08:43
    Overigens is het niet eens per se relevant welke scores er bekeken worden: ik denk dat er zat Sonic-games van de laatste 10 jaar zijn die ook door recensenten slecht (onvoldoende) beoordeeld zijn met uitzondering van Generations, Colors, nog 1 of 2 misschien. En om de Sonic-games ging het volgens het artikel.

    Maar Sega lijkt vooral op een berg franchises te zitten zonder er ooit wat mee aan te vangen. Ik geloof dat de markt toch groot genoeg is om er een aantal onder het stof vandaan te halen en een waardig vervolg te geven. Ik noem maar een Rez, Shining Force, Panzer Dragoon, Toejam & Earl, Ecco the dolphin, Alex Kidd, Shinobi, vele arcade-titels, noem het maar op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Charles_Cash

    • 7 juli 2015 22:22
    Ze zouden Sonic eens van die baan moeten halen. Een openwereldgame waar je door heen kunt racen in Sonic-style zou ik wel kopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 8 juli 2015 09:00
    Alien isolation en sonic all stars racing maken voor mij alles goed iig.