Nieuws
Dreamcast

Sega hint naar miniatuurversie van Dreamcast

Zou de droom dan toch eindelijk uitkomen?

Geschreven door Michel Musters op
Sega zou ooit wel eens een miniatuurversie van de Dreamcast uit kunnen brengen.

Daar hint Sega-topman Yosuke Okunari naar in een interview met het Japanse magazine Famitsu, vertaald door Siliconera. "Voor de volgende (miniconsole) gaan we voor een concept dat lijkt op de Mega Drive Mini. Als ik namen moet noemen, dan zou het om een SG-1000 Mini of een Dreamcast Mini kunnen gaan."

Zijn antwoord lijkt er op te duiden dat Sega nog niet begonnen is met de ontwikkeling van een nieuwe Mini-console. Eerder bracht het bedrijf al een Mega Drive Mini uit. Ook heeft het in Japan een Mini-versie van de Game Gear uitgebracht.

Een Dreamcast Mini lijkt wel de meest waarschijnlijke keuze, gezien de populariteit waar de console van geniet sinds Sega er een krappe twintig jaar geleden de stekker uit trok. Het was dan ook de laatste console van Sega en bevat vele geprezen games als Sonic Adventure, Jet Set Radio, Crazy Taxi, Shenmue en SoulCalibur. De SG-1000 is de eerste spelcomputer van Sega die in 1983 in gelimiteerde oplage in Japan uitkwam.

Dit artikel delen:

Lees meer

Little Nightmares 2 verdubbelt de nachtmerries maar innoveert weinig For Honor ontvangt in december next-gen update
14

Reacties op: Sega hint naar miniatuurversie van Dreamcast

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Goodmushin

    • 9 oktober 2020 09:35
    Dat zou zooo cool zijn :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 9 oktober 2020 09:48
    Ik denk dat ze er hier meer van zullen verkopen dan de Dreamcast zelf :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 9 oktober 2020 10:03
    @FishSt1ck

    Was dat zo slecht dan? :) iets van 9 miljoen? Ding was best prijzig volgens mij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 9 oktober 2020 11:20
    @Goodmushin
    Er waren diverse redenen waarom de Dreamcast niet erg succesvol was. De prijs was volgens mij het grootste issue en natuurlijk dat pas een jaar na release in Japan in Amerika uitkwam, precies rond de tijd dat de PS2 net aangekondigd was.

    Vond het altijd wel een mooi apparaat met interessante games maar kende maar één persoon in mijn vriendenkring die hem had :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 10 oktober 2020 12:25
    @FishSt1ck dat ding was eigenlijk "spotgoedkoop"
    release prijs van de dreamcast was slechts $199

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 10 oktober 2020 19:10
    @do365nic

    Dat was de usa prijs. In NL was het 599 gulden en dat was toen niet weinig.

    De pech die ze hadden was dat er te weinig ontwikkelaars waren die de dreamcast geweldig vonden.

    De ps2 kwam tegelijkertijd uit, maar kon ook nog eens functioneren als dvd speler.

    Dreamcast had een fantastisch arcade experience :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaFixer

    • 9 oktober 2020 09:58
    Leuk een mooie behuizing voor een Raspberry Pi 4!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 9 oktober 2020 16:22
    @DaFixer Die kun je al gewoon kopen volgensmij, kijk maar eens rond op aliexpress..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 9 oktober 2020 11:43
    1 van mijn meest geliefde consoles.. heb net mijn oude dreamcast helemaal opgeknapt.. Silent noctua fan erin, battery mod gedaan en een 200gb ssd (mode) erin, de gdrom drive was toch al dood , met de beste games ooit gemaakt op dat ding.

    Maar een "mini" versie zou ik zo kopen.. denk ik.. de emulatie van dreamcast is nog steeds niet op en top, op pc of pi's en soortgelijke.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaFixer

    • 9 oktober 2020 13:19
    @ali3n8tor Hoe bevalt de Mode?
    Ik heb nog een DC liggen, na een dev kit bios leek mij zo Mode een goede upgrade.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 9 oktober 2020 14:28
    @DaFixer Top apparaat.. en dat ik hem in mijn saturn en straks psx kan gebruiken is een leuke bonus :) mooi covers en metadata op je scherm,of een lijst, fast boots , ingame reset etc. elke euro waard imho.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 9 oktober 2020 13:57
    Ik zie liever eerst een mini n64 verschijnen, maar dit is zeker nice

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 10 oktober 2020 19:10
    @StormFox

    Ja man n64 mini zou heeeel tof zijn :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 9 oktober 2020 15:07
    Dat zou ik wel interessant vinden. Één vd weinige consoles die ik gemist heb.