Nieuws

Update: Secret of Mana-remake lanceert op 15 februari 2018

Mogelijk ook Westerse release

Geschreven door Jacco Peek op
Update: Square Enix heeft op PlayStation Blog aangekondigd dat de Secret of Mana-remake op 15 februari wereldwijd verschijnt. Bekijk hieronder de trailer.

Origineel bericht: Square Enix heeft een remake van Secret of Mana aangekondigd voor PlayStation 4 , Vita en pc. De game verschijnt op 15 februari 2018 in Japan.

De game is een volledige remake met nieuwe stemmen, muziek en andere extra's. Volgens geruchten van 4Gamer krijgt de game een online multiplayer en bevat de PlayStation Vita-versie een lokale multiplayer-modus.

In Japan zullen alle versies omgerekend 44 dollar kosten en wordt ook een limited edition uitgebracht, met onder andere figurines, de soundtrack en een artbook. Ook dook de game op via een bericht van PlayStation Blog Latin America, waardoor wordt vermoed dat de remake ook in het Westen verschijnt.

Secret of Mana is in Japan bekend als Seiken Densetsu 2. De game werd samen met Final Fantasy Adventure en Seiken Densetsu 3 uitgebracht voor Nintendo Switch in Japan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox-baas: 'Crackdown 3 te vroeg aankondigen was een fout' Ga terug in de tijd met deze doorzichtige Nintendo Switch-behuizing
20

Reacties op: Update: Secret of Mana-remake lanceert op 15 februari 2018

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • D4rKy28

    • 25 augustus 2017 10:27
    Deze ga ik importeren.
    Nog een remake van evermore erbij en ik ben in de zevende hemel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GrafGraver

    • 25 augustus 2017 10:59
    Onverwachts goed nieuws! Ik heb er alle vertrouwen in dat deze naar het Westen komt.

    Als Square nog andere oude franchises wil laten herleven zou ik zeggen laat Chrono Trigger (of een nieuw deel) maar komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 25 augustus 2017 13:21
    @grafgraver Chrono Trigger was goed maar Chrono Cross is toch wel het pareltje! Laat die maar met een remake komen net zoals ze met FF7 doen *kwijl*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Linksquest

    • 25 augustus 2017 11:06
    Jammer dat hij niet standaard in het westen uit komt voor de Switch, een titel die groot geworden is op de Super Nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 25 augustus 2017 11:07
    Er staat 2015 in de titel, ook goeiemorgen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 25 augustus 2017 11:11
    @darkmanwls Ik zag het ook net haha, foutje!

    Ik weet niet of ik hier op zit te wachten overigens, de originele speelt lekker en ziet voor mijn gevoel prima uit. De nieuwe stijl doet me nog niet zo veel ook.

    Multiplayer zie ik sowieso niet zitten voor deze game, en verandering van muziek en toevoegen van stemmen zal nooit iedereen tevreden stellen, vergelijkbaar met het verfilmen van een boek. Je eigen invulling kan volledig anders zijn dan van wat zij er van gaan maken.

    Op zich wel opvallend overigens dat er geen aankondiging is voor de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 25 augustus 2017 12:08
    @guitar_hero Hoewel het origineel de tand des tijds inderdaad prima doorstaat weet ik niet in hoeverre een remake stand houdt anno nu. Ik ben bang dat 'andere extra's' maar weinig extra content zullen toevoegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 25 augustus 2017 12:11
    @el-ninjo Dat is ook waar ik bang voor ben, natuurlijk is het top als dit een dijk van een remake wordt, maar dat gevoel heb ik nu, op basis van wat ik lees / zie (het is niet heel veel ik weet het) nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 25 augustus 2017 12:02
    Leuk! En redelijk onverwacht …. Weer heerlijk roze konijntjes meppen 😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 25 augustus 2017 12:12
    @fappingsnake Rabites waren toch geel? Of doel je op iets anders?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 25 augustus 2017 18:52
    @guitar_hero de eersten waren geel idd, later in de game kwam je sterkere tegen die roze waren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 28 augustus 2017 08:11
    @darkmanwls Dat ben ik dan helemaal vergeten haha, toch maar weer eens gaan spelen, is ondertussen al aardig wat jaartjes geleden!

    Ik hoop eigenlijk dat de secret of mana collection die in Japan uitgekomen is ook hier uitgebracht wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SevenEight

    • 25 augustus 2017 12:16
    Heerlijke game! Het origineel dan.

    (Edit) Net de trailer gekeken, dat gepraat hoeft er van mij niet in te zitten eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 25 augustus 2017 17:24
    @seveneight het veranderen van de soundtrack ook niet. Gelukkig volgende maand het origineel op de Snes mini nog maar eens spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SevenEight

    • 25 augustus 2017 18:56
    @jumpman Ook dat ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mrakd

    • 25 augustus 2017 16:07
    Wow! Als tien jarig jongetje nooit uit kunnen spelen. Nu dan een nieuwe kans :) Zou 'em wel willen voor de switch!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clausbmf

    • 26 augustus 2017 09:16
    @mrakd me too ik was 8.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tomaat23

    • 27 augustus 2017 14:05
    @mrakd

    Heb hem helemaal uitgespeeld met een maat van me toen we 11 of 12 waren. Je kon met zijn tweeën spelen. Het eind gevecht was echt werken. Good memories. Mijn eerste RPG.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 28 augustus 2017 08:12
    @tomaat23 Je kon zelfs met z'n 3en spelen als je een multitap had! Was erg leuk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 26 augustus 2017 14:41
    Niet dat ik nou echt zo ondersteboven ben van deze teaser, maar waarom nou niet op de Switch?
    En waarom brengen ze de Seiken Densetsu Collection nou niet uit in de V.S. en Europa? Ik weet dat je kunt importeren, maar ik denk dat de meesten onder ons liever een Engelstalige versie hebben.