Nieuws
Sea of Thieves

Sea of Thieves krijgt content-update in mei

The Hungering Deep

Geschreven door Bob van der Laan op
Ontwikkelaars Rare en Microsoft hebben hun contentplannen voor Sea of Thieves onthuld. De komende maanden kunnen spelers drie content-updates verwachten voor de game.

Om te beginnen komt er volgende maand de The Hungering Deep-update uit voor Sea of Thieves. Deze voegt onder andere een nieuwe vijand toe die crews gezamenlijk moeten uitschakelen. Verder komen er verschillende beloningen, items en mechanica naar het spel. Vanaf mei kunnen spelers aan de slag gaan met wekelijkse uitdagingen om unieke beloningen vrij te spelen.

"We hebben goed naar onze community geluisterd en weten hoe graag ze iets horen over de plannen om Sea of Thieves te laten groeien", laat executive producer van Sea of Thieves, Joe Neate, weten. "Zoals we altijd al gezegd hebben is de lancering slechts het begin van Sea of Thieves en gaan we de game laten groeien en evolueren met feedback uit onze community."

Verder laten de ontwikkelaars in de bovenstaande content-update weten dat er nog twee grote updates op komst zijn voor Sea of Thieves. Aankomende zomer komen de Forsaken Shores-, die onder meer een nieuw stuk aan de map toevoegt, en Cursed Sails-updates, die een nieuw type schip en vijand brengt, uit voor het piratenspel.

Sea of Thieves lanceerde eind vorige maand voor Xbox One en pc. Bekijk in onze review hoe onze redacteur Wilbert de game ervaren heeft.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Call of Duty: Black Ops 4 heeft battle royale-modus in plaats van campaign' Live om 20:00: PUBG (Savage-map)
15

Reacties op: Sea of Thieves krijgt content-update in mei

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DonnyLegend

    • 17 april 2018 17:44
    Helemaal top, als ze zo doorgaan is het spel over een jaartje zijn 20 euro misschien waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ragpost

    • 17 april 2018 19:24
    @DonnyLegend Ik denk niet dat het zo'n type game wordt. Ik denk meer zoals GTA Online.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 17 april 2018 21:30
    @DonnyLegend Alleen is t spel geen 20 euro maar 70 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 17 april 2018 21:52
    Geniale game man.
    Vermaak me nog steeds met de 'weinig' content

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 17 april 2018 23:11
    Blaten over nieuwe content en de basics zoals Guilds etc zitten er niet eens in. Angry Joe was er heel duidelijk over, deze game is gewoon gefaald qua prijs/inhoud verhouding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 18 april 2018 08:12
    @TheChief Moet jij over een jaar eens kijken hoeveel uur de gemiddelde SoT speler in deze game heeft gestoken en vergelijk het tegen die tijd gerust met andere games van dezelfde prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 18 april 2018 09:00
    @Apetjoek dat denk ik inderdaad ook wel. Waar voor je geld zit hem ook in speeltijd, niet alleen in de "inhoud" van de game.

    Dit is echt een spel voor mij, maar heb niet een team om dit mee te spelen. Ben nog steeds huiverig of het solo wel echt leuk is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 18 april 2018 10:00
    @timtim96
    Solo is idd niet echt leuk. Ik doe dan meestal kistjes zoeken maar zelfs dan maak je de gekste dingen mee.
    Gister nog achterna gezeten Door een galjoen met een ruim vol sweet loot! Met het zweet op me voorhoofd toch nog alles ingeleverd op 1 na….. Toen werd ik al dansend dood geschoten. Geniaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 18 april 2018 20:28
    @Aces-82
    Klinkt chaotisch, dus klinkt goed. Het is in principe dus wel mogelijk om zelf met een eigen schip te freeroamen en quests te doen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 18 april 2018 21:17
    @timtim96
    Jazeker maar de kracht van deze game zit wel in het samen spel.
    Maar je kan ook gewoon zoeken naar mensen om mee te gamen. En mocht er dan 1 vervelend doen dan kun je em de brick in sturen met je mede piraten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • FishSt1ck

    • 19 april 2018 10:14
    @timtim96 probeer hem gewoon eens op de game pass (werkt ook op PC), kost het je hooguit 10 euro als je het niet leuk vindt. Solo spelen is te doen, maar maakt het wel iets moeilijker, daarnaast kan je vrij eenvoudig spelen met randoms en dat is over het algemeen ook prima te doen. Heb al aardig wat lui aan m'n friendslist toegevoegd waar ik me erg mee vermaakt heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 18 april 2018 15:39
    @TheChief Angry Joe, een Youtuber die goede videos maakte, maar tegenwoordig doorslaat in "wat ik vind is wat jullie moeten vinden".

    Dan zijn er tal van reviewers die iets goed vinden, maar dan zegt hij "luister niet naar hun, want ik heb gelijk het is kut" en dan zeggen ze bij andere dingen in een review dat iets slecht is, en dan komt Joe "dit is the shit luister niet naar wat andere zeggen".

    De man is een beetje doorgeslagen in zijn eigen succes en vind zijn mening belangrijker dan een genuanceerd objectieve blik delen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 18 april 2018 13:23
    Ik hoop dat als er meer content uit is, en er meer aangekondigd wordt, Gamer.nl ook een nette update voor de review gaan schrijven. Aangezien de game cultuur nu bestaat uit updaten en uitbreiden, ben ik van mening dat die 6 ook kan groeien.

    Mensen hangen hun aankoopbeslissing op aan een review, en als een game door ontwikkeld, is het oude cijfer niet meer relevant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 18 april 2018 16:24
    @Krytuun

    We zijn inderdaad van plan om over een aantal maanden de stand van zaken op te nemen. Verwacht alleen niet dat daarmee ook het cijfer wordt aangepast. Niet dat we van mening zijn dat een game niet verbeterd kan worden met updates en uitbreidingen, maar het is praktisch niet haalbaar. Als we die stap zouden zetten, leggen we onszelf de verplichting op om dat voor *elke* game te doen die ooit een ingrijpende update heeft gehad. De afzichtelijk grote hoeveelheid tijd die je daar voor nodig hebt is simpelweg niet op te brengen. En als we dan slechts een paar titels nemen, maken we ons schuldig aan voortrekken. "Waarom krijgt deze game nu alsnog een hoger cijfer en [lievelingsgame] niet!?", zou dan een terugkerende en terechte vraag zijn. De 6 voor Sea of Thieves blijft dus een momentopname.

    Niet dat ik het Sea of Thieves niet gun; ik speel de game nog altijd. Desondanks liet de game veel steken liggen die ik niet kon negeren bij het reviewen. Ik ben momenteel bezig een artikel te schrijven over wat ik allemaal graag zou zien in Sea of Thieves. Ik ben benieuwd wat je daar van gaat vinden. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 18 april 2018 20:24
    @Swieb vind ik ook een goed idee. Ik kan me herinneren dat zo'n artikel voor No Man's Sky ook is geschreven. Ongeveer hetzelfde geval, een game waar veel van werd verwacht