Ontwikkelaar Deep Shadows weet als geen ander hoe het is om een ambitieus spel te moeten maken. Het laaste product van de ontwikkelaar, Boiling Point: Road to Hell, was namelijk enorm uitgebreid en veelzijdig. Dat dit ook zijn nadelen met zich mee bracht ondervonden veel mensen tijdens het spelen, want Boiling Point zat vol met bugs en onvolkomenheden. Toch weerhoudt dit Deep Shadows er niet van om met het volgende spel een stap verder te gaan. Precursors is namelijk nog ambitieuzer en uitgebreider.

Stond in Boiling Point 'slechts' een gebied van 25 bij 25 kilometer tot je beschikking, in Precursors mag je je warm maken voor meerdere volledige planeten en de lege ruimte ertussen. Het spel laat je namelijk toe naadloos van de ene naar de andere planeet te vliegen. Net als in Boiling Point zul je niet alleen hoeven knallen, maar wordt er ook veel gepraat en onderhandeld met de talloze NPC's in de wereld. Het universum is wel wat minder realistisch. Zo zullen onder andere organische wapens tot je beschikking staan. Bewonder hier de nodige screenshots van het spel dat in 2006 verwacht wordt.