Je zit in een klein vrachtschip met 7 crewleden, ergens in het heelal. Opweg naar je bestemming word je plotseling aangevallen door een onbekend ruimteschip, zo te zien van een andere planeet. In de loop van het volgende gevecht probeer je te ontsnappen, maar beide schepen worden in Zone N555 Kreed gezogen. Een plek waar niemand van terugkeert en die vol ligt met de overblijfselen van honderden ruimteschepen

Het FPS genre blijft groeien en een van de de nieuwste aanwinsten is Kreed, een Russische sci-fi shooter. De maker Burut kondigde onlangs dit spel aan en is nu geinterviewd door Homelanfed. Kreed zal een nieuwe engine gebruiken, 40 verschillende tegenstanders bevatten en 16 wapens om je tegenstanders te verpulveren.

Het verhaal lijkt een beetje op dat van Unreal en ook de setting is niet echt origineel, maar het gaat uiteindelijk om de gameplay.HomeLAN - What sorts of levels and settings will be in the game?

Vladimir Nikolaev - It will mostly be spaceships, but also various colonies and space stations, a few planets and asteroids.

HomeLAN - What other notable gameplay features are in Kreed? Vladimir Nikolaev - We pay special attention to coop AI and try to create a certain atmosphere that would make the player really feel like a part of the action in Kreed. We also try to include as many special effects as possible to get a realistic screen picture. Kreed staat gepland voor het vierde kwartaal van 2002. De overige vragen en antwoorden plus screenshots lees en zie je hier.