Schwarzenberg speelt zich af in het dorp van de makers | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Een paar dagen geleden werd door Radon Labs het spel Schwarzenberg aangekondigd, wat voor HomeLanFed reden genoeg was om ze eens een aantal vragen te stellen over dit spel. Het verhaal achter Schwarzenberg is een waargebeurd verhaal dat zich afspeelt ten tijde van de Tweede Wereldoorlog in het stadje Schwarzenberg aan de grens van Duitsland met Tsjechië. Een groot deel van de makers is vroeger in dit stadje opgegroeid, maar kwamen pas na de val van de muur achter de rijke historie van het stadje:HomeLAN - What sort of research into the real events of World War II is the development team doing for the game?

Bernd Beyreuther - Schwarzenberg is the town - where we lived as boys. We speak to our fathers and grandfathers to learn about that time. And we know the shafts and hidden caverns of that region better than anybody else. Today: located in Berlin - 2 Miles away from the Brandenburger Gate, we have easy acce to all of the museums and libraries in the German capital... Due to daily research – every day our authors and artists come up with new unknown connections, secrets and questions. The environments - the towns, the vehicles, weapons etc. will be 100% realistic. Schwarzenberg wordt een 3D shooter met een grote nadruk op het adventuregedeelte. Zo zal je objecten moeten oppakken en combineren en zelfs enkele puzzels oplo en. Ook zal er voor elk probleem telkens meerdere oplo ingen zijn. Men probeert het spel zo historisch correct mogelijk te maken en men heeft de beschikking over een hele reeks bronnen zodat bijna alles in het spel authentiek eruit zal zien. Lees het hele interview hier. Schwarzenberg is momenteel nog niet meer dan een concept, maar men hoopt het spel eind 2004 af te hebben.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou