Het is al vaak, misschien zelfs wel te vaak, gezegd geworden: games maken naar aanleiding van films werkt niet. Natuurlijk is er hier en daar de uitzondering die de regel bevestigt, maar over het algemeen klopt deze stelling als een bus. Dat vindt ook David McKenna, schrijver van het script van de game Scarfac: The World is Yours.
Dit klinkt misschien vreemd, aangezien McKenna meedoet aan het feit wat hij zelf de grond inboort, maar de schrijver van onder andere Blow en American History X legt het netjes uit:
"It's getting to the point where you're just bastardizing the whole business just to make a buck. That's fine, but I think the American public is a little too smart for that." "I don't think every movie makes a good videogame, just like not every story makes a good movie," he said.Meneer denkt dus wel dat er goede games naar aanleiding van films gemaakt kunnen worden, maar dat developers en publishers dit vaak te duur vinden. McKenna zegt echter dat wanneer er meer aandacht zou worden besteed aan het script van filmgames, er meer aan verdiend kan worden.
Natuurlijk zijn dit allemaal eigenlijk al dingen die de meeste gamers al wisten, maar het is fijn dat ook iemand uit de industrie dit eindelijk eens bevestigt.
Reacties op: Schrijver Scarface-game haalt uit naar filmgames
SilNiN
MetalSonic
-BreaL-
ArjanN
AquaNoodle
Mesijs
Overigens, er zijn weer wat filmpjes van de Scarface-game op Gamespot, groter nieuws dan dit.
LoGiCaL_PsYcHo
1. games maken naar aanleiding van films werkt niet. Natuurlijk is er hier en daar de uitzondering die de regel bevestigt, maar over het algemeen klopt deze stelling als een bus.
^^^ Uitzondering die een regel bevestigd? Juist.
2. maar dat developers en publishers dit vaak dit willen omdat dit te duur is.
Dit vaak dit vaak dat vaak dit?
Je maakt een artikel met 10 zinnen en dan nog 2 totaal foute zinnen schrijven? Volgens mij is het tijd om een andere hobby te zoeken, of moet je je artikelen eens nalezen voordat je ze plaatst.
anonymous
fAtAl-e
gestudeerd. De ene is goed in nederlands, de andere is goed in neuken,
maak je niet zo druk.
anonymous
fAtAl-e
fAtAl-e
XtraLink
strangegun
worms_master
Rustic
Acco
Vreemd, de Godfather game was een van de duurste ontwikkelde games ooit (waarschijnlijk vanwege de licenties) zoniet de duurste. Toch was dit geen klassieker. Ok het was geen slecht spel, maar we hebben al veel beter gespeeld dan dat.
eibert
Kev_Boy
Dat getuigt al van veel effort die ze in dit spel willen steken, vast
SethQT