Nieuws
The Witcher 3: Wild Hunt

Schrijver Daredevil en Jessica Jones werkt aan The Witcher-serie

Meer details over de Netflix-productie

Geschreven door Michel Musters op
Een scriptschrijver van de Netflix-series Jessica Jones en Daredevil werkt ook aan de aankomende serie rondom The Witcher.
Dat onthult showrunner Lauren S. Hissrich. Volgens haar werkt Jenny Klein, die aan de eerder genoemde Marvel-series heeft gewerkt, mee aan The Witcher. Verder helpen ook Beau DeMayo (The Originals) en Sneha Koorse (The Americans, Constatine) mee met het schrijven van het script.


Er wordt nu gewerkt aan de scripts voor de verschillende episodes, zo meldt Hissrich. Ze zegt dat ze het schrijversteam niet alleen als familie ziet, maar ook "de fundering van honderden mensen die aan deze televisieserie werken".

Verder laat ze weten dat de serie "afgezonderd" wordt van de games die door CD Projekt Red zijn gemaakt. Ze heeft nog niet onthuld welke verhalen van de boekenreeks wel verfilmd worden. De Netflix-serie moet op zijn vroegst in 2020 uitkomen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo-remakes die we willen zien op E3 2018 Monster Hunter Generations Ultimate in augustus naar Switch
9

Reacties op: Schrijver Daredevil en Jessica Jones werkt aan The Witcher-serie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Akira

    • 11 mei 2018 13:04
    Dit zie ik nou niet echt als goed nieuws. Ik vind dat twee vreselijk slechte series. Maar ik wacht het rustig af. Ik blijf er zin in hebben! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • water

    • 11 mei 2018 15:33
    @Akira dat ligt dan puur aan jou smaak, want beide series werden positief ontvangen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 11 mei 2018 15:55
    @water Da's natuurlijk wat de promoters zeggen zodat mensen het kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 11 mei 2018 17:21
    @water
    Ik snap dat het aan mijn smaak ligt. Is vaak zo bij series. ;)
    Sommige vrienden van mij vinden Jesssica Jones ook een leuke serie. Maar ik blijf het toch echt een slechte serie vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 11 mei 2018 15:52
    @Akira Groot gelijk. Straight to Netflix meuk. Dat waren inderdaad vreselijk slechte series.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 11 mei 2018 19:24
    @Oxymorphone nou nou… Vreselijk slecht is ook wel behoorlijk overdreven. Daredevil was zeker niet slecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • trekinbami

    • 11 mei 2018 23:39
    150.000 mensen hebben Jessica Jones een 8,1 gegeven en 290.000 mensen hebben Daredevil gemiddeld zelfs een 8,7 gegeven, maar gelukkig hebben we op gamer.nl de echte cinematografische connaisseurs zitten die echt weten wat kwaliteit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 12 mei 2018 03:23
    @trekinbami Oh je zere teentje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RidgeRazor

    • 12 mei 2018 16:33
    @trekinbami

    Mensen die films/series beoordelen zijn - los van de critici - vooral positief. Daredevil, Jessica Jones etc. zijn geen slechte series, maar ze zijn ook niet bepaald bijzonder. Willen we van de Witcher een generieke, maar wel leuke serie maken? Of willen we de karakterontwikkeling van Breaking Bad, de epische sfeer van Game of Thrones en de acteerprestaties van True Detective (seizoen 1)?

    Het allertriest zou ik vinden als the Witcher een serie wordt die alleen wordt gekeken omdat het herkenbaar is voor de kenner, en niet omdat het een opzichzelf staande pracht productie is.