Daar waar de meeste mensen zich tussen Kerst en Oud & Nieuw het liefst volproppen moet oliebollen of andere aan de tijd gebonden etenswaren werken de mensen bij Data Becker liever ijverig verder aan Highland Warriors. Zo ijverig zelfs dat het spel ineens helemaal klaar was, oftewel 'gold'. Het hoeft enkel nog gedupliceerd te worden en je kan er dus nagenoeg zeker van zijn dat het spel in februari van 2003 in de winkels te vinden zal zijn. * Climate is a variable weapon, changing before a player's eyes.

* Units can be strategically upgraded making them experts at a particular task.

* Each clan has its own hero with special talents as well as the ability to make the Units around them better, or in some cases worse.

* The Heroes have passive and active magic abilities. Some of the Units have special abilities as well; Druids become invisible, Wizards teleport and Sorcerers have the power to cast spells that cause absolute destruction.

Highland Warriors steekt er vooral bovenuit door de hoge graad aan detail in de eenheden. Zelden zagen de eenheden in een RTS er zo mooi uit. De vraag is echter: wat hebben we eraan? Want een RTS bedien je nu eenmaal niet vanuit kikkerperspecitef. Of het goed uitpakt zullen we echter binnenkort zien.