"Mensen vinden niet zomaar elk Kickstarter-project meer leuk", meldt Schafer. "In het begin was Kickstarter zo nieuw en spannend dat iedereen alles financierde. Kickstarter-projecten moeten speciaal zijn, niet zomaar iemands nieuwe game. Het moeten projecten zijn die niet op een andere manier mogelijk zijn. Fans willen niet dat je ook geld van een uitgever aanneemt, ze willen dat je het spel voor hen maakt, hun zorgen in acht nemend.

Schafer's Double Fine wist vorig jaar meer dan 3,3 miljoen dollar binnen te halen via Kickstarter. Andere ontwikkelaars, zoals Gas Powered Games en 22 Cans, hebben meer moeite. GPG's Wildman is eerder deze week van Kickstarter gehaald omdat het zijn doel waarschijnlijk niet ging halen. 22 Cans van Fable-bedenker Peter Molyneux wist net genoeg te bereiken voor Project Godus.

Ook positieve kant

"Ik hoor de laatste tijd zo vaak, 'Oh, ik raak al deze Kickstarters zo beu. Iedereen gebruikt Kickstarter voor alles. Waarom zijn het altijd oude mensen die een dood genre nieuw leven in willen blazen?'", stelt Schafer. "Ik denk dat (Kickstarter) negatieve aandacht krijgt, maar ik hoop dat dat snel weer over is, zodat we weer kunnen praten over hoe ongelooflijk positief Kickstarter is en hoeveel het mogelijk maakt."