Schafer: 'We gaan altijd voor commercieel succes' | Gamer.nl

Schafer: 'We gaan altijd voor commercieel succes' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De directeur van ontwikkelstudio Double Fine, bekend van Brütal Legend en Psychonauts, meldt in het magazine GamesTM dat hij het haat om als kunstzinnige ontwikkelaar gezien te worden. "Ik vind het de ergste titel ooit. Ik denk dat mensen het zo willen zien, maar als je goed naar een game als Psychonauts kijkt dan zie je dat het erg commercieel is, net zoals Brütal Legend."

Commercieel

Zowel Psychonauts als Brütal Legend werden geprezen door critici en gamers, maar verkochten niet naar verwachting. Schafer hoopt ooit eens een groot commercieel succes te boeken. "En dan zal man zeggen: 'Double Fine is commercieel gegaan!' En wij zullen zeggen: 'Sinds onze eerste game proberen we al commercieel te gaan!'"

Double FIne werkt op dit moment aan twee downloadbare games voor THQ. De eerste, Costume Quest, moet deze herfst uitkomen voor PlayStation 3 en Xbox 360. Daarnaast heeft de ontwikkelaar nog twee andere games in ontwikkeling. Hier is echter nog niets over bekend.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou