B.C. is net als Fable, uit de vorige post de vrucht van een samenwerking tussen Peter Molyneux en een satellietstudio. Dit keer is de studio echter niet Big Blue Box, maar het stelletje mafketels bij Intrepid Computer Entertainment (ICE). In B.C. ben jij de onzichtbare hand die een groep holenbewoners naar veiligere oorden moet leiden. Ook zul je de simpele zielen moeten voorzien van kennis die ze later kunnen gebruiken om zichzelf en anderen te verdedigen, gereedschappen te maken en andere technologische evoluties door te maken.

Het plan is niet om het spel als een complete sim te laten verlopen. Als holenbewoner zonder angst kan je het opnemen tegen de fauna die het prehistorische tijdperk bevat, zoals dino's, wolven, andere groepen holenbewoners en meer. Zo zal de gameplay volgens horen zeggen afwisselend en interessant blijven. We zullen zien!

Wederom is er over de releasdatum niet veel bekend. Wel zou het spel op de volgende E3 in mei behoorlijk in de aandacht moeten staan. Terecht, want grafisch en qua concept is het bijzonder origineel. Ook grafisch is het wederom duidelijk dat de Xbox zijn spieren flink spant, met een verbluffend resultaat.

Meer screens vind je bij Xboxworld.nl.