Nieuws
Scalebound

Scalebound keert mogelijk terug als Switch-game

Kotaku-redacteur bevestigt dat er al langer geruchten gaan

Geschreven door Michel Musters op
De geannuleerde Xbox One-game Scalebound van PlatinumGames wordt mogelijk opnieuw ontwikkeld als Switch-game.

Dat claimt de website Nintendo Insider van anonieme bronnen te hebben gehoord. Dit als reactie op eerdere berichten van GameInformer-redacteur Imran Khan tijdens de Kinda Funny Games-podcast vorige week, waarin hij liet weten dat er mogelijk een geannuleerde third party-game in ontwikkeling is voor de Switch.

Nintendo Insider laat verder niet weten om welke bronnen het gaat en hoe zij aan die informatie komen. Wel duidelijk is dat Microsoft, dat eigenaar was van het handelsmerk Scalebound, ditzelfde handelsmerk niet heeft vernieuwd. Ondanks dat is het bedrijf zover bekend nog wel eigenaar van alle content die rondom de game is ontwikkeld.

Hoewel het onwaarschijnlijk lijkt dat Nintendo, PlatinumGames en Microsoft tot een deal zijn gekomen om Scalebound naar de Switch te brengen, laat Kotaku-redacteur Jason Schreier op gameforum ResetEra weten dat er vorig jaar binnen de game-industrie wel degelijk geruchten gingen over een Switch-versie van de game.

Scalebound werd na jaren ontwikkeling in het begin van 2017 geannuleerd door Microsoft. De game werd ontwikkeld door PlatinumGames, vooral bekend van de Bayonetta-reeks, maar was eigendom van Microsoft. Platinum werkt op dit moment onder andere aan de Switch-games Bayonetta 3 en Astral Chain.

Dit artikel delen:

Lees meer

Razer Game Store gaat eind deze maand dicht Shovel Knight: King of Cards en Showdown uitgesteld
29

Reacties op: Scalebound keert mogelijk terug als Switch-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Quintex

    • 19 februari 2019 09:08
    Lijkt me sterk. De xBox One had al moeite om deze game te runnen, weliswaar bij early beelden, maar alsnog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 19 februari 2019 10:53
    @Quintex Ligt er aan. Het concept van Scalebound begon als Wii-game, waarna het op de Xbox One flink veranderde, dus het kan alle kanten op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 19 februari 2019 11:02
    @MichelMusters We zullen zien!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 21 februari 2019 02:32
    @Quintex ze kunnen de game ook gewoon NIET 1 op 1 porten en 'm grotendeels opnieuw maken met de switch in gedachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 februari 2019 09:53
    Dat zou echt hilarisch zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 19 februari 2019 10:44
    Dat zou ik best wel geweldig vinden. De game sprak me heel erg aan, ik overwoog er zelfs een xbox one voor (afhankelijk van de review cijfers). Klinkt in potentie als een goede match voor de switch met zijn multiplayer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 19 februari 2019 11:03
    @WvA Ben wel benieuwd of ze de co-op nog gaan door drukken eigenlijk. Want was het niet zo dat Platinum Games alleen een SP wilde maken, terwijl Microsoft juist multiplayer features wilde, en juist dat uiteindelijk de reden was voor de annulering?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 19 februari 2019 11:18
    @Quintex

    MS heeft inderdaad een lange tijd geroepen sp gaming is dood. Niemand wil nog singleplayer games spelen, en daarom paste Scale bound niet meer bij de xbox brand. En boy wat zat MS (en vooral EA) er naast want daar kwamen Sony, Nintendo, Square Enix en Ubisoft met singleplayer games en bewezen ze eens en voor al dat singleplayer gaming verre van dood is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 19 februari 2019 11:37
    @coola juist…. daarom heeft Fortnite een 20x hogere omzet dan al die "geweldige" SP games bij elkaar….


    Niet dat is geen SP speel hoor, verre van. Maar MP is vele malen populairder dan SP (feit)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 19 februari 2019 11:44
    @-it- een free to play spel vergelijken met een full price spel is niet helemaal terecht. Een gratis spel is vooral voor de jeugd vele malen interessanter en als vriendjes het spelen dan helemaal. Daarnaast kan fortnite ook nog op mobiele apparaten worden gespeeld. Dat maakt de afzetmarkt aanzienlijk groter. Dat maakt de vergelijking dus nog schever.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 19 februari 2019 14:27
    @obi-twan kenobi Dat maakt het feit nog niet onwaar. Feit is dat MP games, of ze nu gratis zijn of niet, heel veel meer omzet hebben dan SP games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 21 februari 2019 02:34
    @-it- bron?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 19 februari 2019 13:28
    @-it-

    SP is nog steeds groter dan mp

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 19 februari 2019 13:09
    @Quintex Ik dacht dat Scalebound al vanaf het begin co-op zou hebben met 3 andere draken? Of was dat een latere toevoeging?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 19 februari 2019 11:14
    Snapt iemand Microsoft nog? Ze maken de Xbox 1x en vervolgens falen ze volledig in het releasen van games die de aanschaf van die console rechtvaardigen.

    Ze releasen Crackdown 3 en de game faalt volledig na jaren van ontwikkeltijd, ze cancellen vrij unieke games die daadwerkelijk door veel mensen tijdens de E3 positief werden ontvangen toen de revealtrailers werden getoond etc etc

    MS heeft echt een probleem als het gaat om het in de race blijven versus Sony zo langzamerhand lijkt me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 19 februari 2019 11:27
    @TheChief Crackdown 3 is een van de laatste projecten die onder het oude management zijn besloten. Ontkennen dat Crackdown 3 een teleurstelling is, is in mijn inziens nutteloos.

    Echter, met alle verbeteringen aan het front van Microsoft, lijkt het mij iets te voorbarig om Microsoft af te schrijven.

    Ze hebben enorme investeringen gedaan (en die kosten tijd om tot bloei te komen) Qua hardware, backwards comparability, infrastructuur, play anywhere, cross platform lopen ze behoorlijk in op de concurrent.

    Qua exclusives loopt Sony voor, een feit! God of War en The Last of Us Part II (als ik een ruwe inschatting kan maken) zijn fantastisch.

    Je ziet echter wel, dat Sony nu, zonder (nieuwe) exclusives een beetje ridder te voet is. Waar Mircosoft vol inzet op de toekomst met nieuwe services, het uitbreiden van cross compatible, investering in nieuwe studios en eigenaar van OBSIDIAN, dan kan ik alleen maar enthousiast worden.

    Natuurlijk weten we allemaal dat Sony met een nieuwe Playstation komt, en als er een nieuwe Naughty Dog/ Guerilla/ Santa Monica game komt ga ik die zeker spelen.

    Maar waar Microsoft het punt exclusive games moet verbeteren, loopt Sony in mijn ogen op alle andere fronten een beetje achter en dat baart mij zorgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 19 februari 2019 11:42
    @TheChief de launch van de xbox one was een regelrechte ramp, maar ze hebben inmiddels toch weer wat good will gekweekt door hun backwards compatibility beleid en Game pass.

    Wat first party games betreft is het natuurlijk een ander verhaal. Als je grootste hit het vierde deel uit een reeks racegames is, dan vraag je je toch af waar ze mee bezig zijn. Het aantrekken van nieuwe studio's is wel een positief vooruitzicht, maar wat als die alleen matige games als crackdown 3 gaan uitbrengen. Leuk dat kwantiteit boven kwaliteit, maar zitten gamers daar wel op te wachten?

    Persoonlijk speel ik vooral AAA singleplayer games afgewisseld met originelere kleine/indie games of retro games. De middenmoot kan me steeds minder bekoren en sla ik door tijdgebrek steeds vaker over. Tot nu toe heb ik dit jaar alleen resident evil 2 full price gekocht en verder is het maar afwachten wat de eerstvolgende game gaat worden voor mij. Ik heb goede hoop voor later dit jaar, maar tot nu toe is het voor mij magertjes. Niet erg hoor, want kan ik eindelijk mijn backlog inhalen.

    Ik hoop voor de xbox fans dat Microsoft ook nog AAA games blijft maken en de nieuwe studio's gaan knallen met toffe games. Als dit van scalebound waar blijkt te zijn is het alleen wel lullig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 19 februari 2019 12:02
    @TheChief Heb je een OneX of niet? Ik heb er namelijk wel 1 staan en speel daar toch echt veel liever op dan op de oude One in mijn slaapkamer. Je merkt aan alles dat het een beest van een console is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 februari 2019 15:39
    @kleinekoosjer Ik speel nog liever op mijn Sega Saturn dan mijn Xbox.
    Dat pas een beest van een *GAME* machine. geweldige exclusives. superieure 2d graphics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 19 februari 2019 20:08
    @kleinekoosjer Nope, ik ben 95% van de tijd PC gamer en 5% van de tijd spelen m'n vriendin en ik samen op de Switch :)

    Ik ben ietswat bezorgd dat een bedrijf als MS dat altijd op de voorgrond stond van technologische ontwikkeling nu zo lijkt te haperen. Alsof ze zelf niet helemaal meer begrijpen wat hun plek in de wereld van de technologie is.