SC: Conviction dankzij Assassin's Creed zoals het nu is | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Splinter Cell: Conviction kon helemaal opnieuw ontwikkeld worden door het succes van A a in's Creed. Dat geeft production manager Audréane Meunier toe in een  interview met Eurogamer.

"We zagen dat Splinter Cell: Conviction tijdens de Ubidays 2007 niet goed ontvangen werd en de critici zeiden dat ze de bekende gameplay misten. Toen Ubisoft zag dat A a in's Creed succesvol kon worden, hebben ze tegen ons gezegd dat we alle tijd konden nemen voor deze game, omdat er genoeg geld binnen zou komen door A a in's Creed. Ze wilden geen spel uitbrengen dat niet goed genoeg was. Hierdoor ging de druk van de ketel en konden we aan de kernwaarden werken die we wilden hebben."

"We kregen veel feedback en hebben naar deze opmerkingen geluisterd. Onze belangrijkste conclusie was dat we teveel van de traditionele waarden en gameplay van Splinter Cell afgeweken waren; licht en schaduw, alle gadgets. Je kon niet meer voelen dat je Splinter Cell speelde en zo zag het er ook niet meer uit."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou