Het apparaat is gemaakt in samenwerking met Oculus, bekend van de gamebril Oculus Rift. De bril komt los voor 199 euro in de winkels te liggen en met speciale controller voor 249 euro.
De Gear VR is een accessoire voor de Galaxy Note 4, die in de bril wordt geschoven. Het HD-scherm van de telefoon toont dan twee beelden naast elkaar, die overkomen op de drager als één 3d-beeld. De Galaxy Note 4 kost als los toestel 799 euro.
Samsung belooft met Gear VR onder meer "volledig 360-graden 3d-video" en indrukwekkendere games. De bril werkt volledig draadloos en hoeft dus niet aan een computer of stopcontact te worden gehangen. Volgens Samsung is de ervaring met Gear VR hetzelfde als op 2 meter afstand van een 175 inch display zitten.
Verdere details over de bril ontbreken nog. Samsung belooft dat het apparaat dit jaar nog verschijnt, al is niet duidelijk of dit wereldwijd het geval zal zijn. Ook is onbekend of de Gear VR zal werken met andere smartphones dan de Note 4, en wat voor applicaties de bril zullen ondersteunen.
Reacties op: Samsung toont virtual reality-bril Gear VR
Howdy
Dat vind ik nogal eens een prijsverschil. Is daar een duidelijke reden voor?
Ossiemossie
Je hebt er een high tech smartphone bij..
Het idee is dat je hierdoor een samsung telefoon koopt, duh.
Rory Williams
Rory Williams
Erwintjuh
Pfipfo
http://www.oculusvr.com/blog/introducing-the-samsung-gear-vr-innovator-edition/
Interessant:
5.7 inch (143.9mm) Quad HD Super AMOLED (2560 x 1440)
Voor verdere specs:
http://samsungmobilepress.com/2014/09/03/Samsung-Explores-the-World-of-Mobile-Virtual-Reality-with-Gear-VR-1
LizardKingNL
bigmichiel
Zullen wel speciale lenzen enzo inzitten. Kan me anders niet voorstellen wie zo'n ding zou kopen. Wedden dat de ondersteuning betreft games 3x niets wordt omdat de concurrentie al lichtjaren verder zijn?
Als ik aandelen had van Samsung zou ik ze verkopen. Die koers kan niet anders dan zakken.
Pfipfo
https://www.youtube.com/watch?v=VO6T4M4VMuk
Pfipfo
Niet helemaal. De software heeft direct toegang tot het beeldscherm op hardware niveau. Dit gebeurt zonder enige vorm van buffering. De resolutie is 2560 x 1440 en de latency is door deze techniek terug te brengen tot onder de 20 ms, wat niet meer waarneembaar is door ons brein, nogal essentieel voor goede VR. Zou je een willekeurige telefoon gebruiken, dan krijg dit met geen mogelijkheid voor mekaar.
SuperDre
SuperDre
SuperDre
Pfipfo
Pfipfo
Flip_Side
JotunNeko
Maphesta
Ben benieuwd wat voor personen het marktonderzoek hebben uitgevoerd. Vast hoog opgeleid. Ironic.
Nol
keepitfrosty