Volgens Karlson is het erg belangrijk dat spelers zelf de samenstelling van hun team kunnen kiezen. Door deze mogelijkheid te bevatten zou The Division 2 een rijke game-ervaring bieden. "Je kunt helemaal alleen de campagne uitspelen, tot aan de end-game" aldus Karlson. "Maar je kunt dit ook doen met twee, drie of vier spelers in co-op. Of acht spelers, bestaande uit twee voltallige teams, wanneer je een uitdaging aangaat die we toevoegen."
Daarnaast wijdt Karlson verder uit over Washington D.C. (waar de game plaatsvindt) en de dynamische wereld. De stad is één op één nagemaakt en is qua grote vergelijkbaar met Midtown Manhattan. Zo is er in Washington D.C. een naadloze transitie tu en multiplayer net zoals dit het geval was in de eerste The Division.
Ook wordt de vooruitgang die spelers maken niet belemmerd door medespelers met een lager level. Men behoudt wapens en uitrusting van een hoog level die een medespeler eventueel niet heeft. Daarnaast komt de vooruitgang die men maakt in de game vooral terug in het voetvolk (npc's) die in de game rondlopen. Hoe hoger je level hoe meer zij bereid zijn je te helpen.
Tenslotte zegt Karlson dat ze "super toegewijd" zijn om een sterke pvp neer te zetten. Net zoals in de eerste game is er een dark-zone, waar je andere spelers kan tegenkomen.