Nieuws
Smash Bros. Ultimate

Sakurai sluit een nieuwe Smash Bros.-game niet uit

Ook al zou hij het liever door iemand anders laten maken

Geschreven door Michel Musters op
Masahiro Sakurai, de regisseur van de Super Smash Bros.-games, sluit niet uit dat er ooit een nieuwe Smash Bros.-game komt.

Dat laat hij weten in een interview met het Japanse magazine Famitsu, dat werd vertaald door VGC. "Ik denk niet na over een vervolg, maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit de laatste Smash Bros.-game is."

Hij vervolgt: "Ik moet mij bedenken of we een Smash Bros.-game uit moeten brengen en daarmee de mogelijkheid creëren dat we spelers teleurstellen." Volgens Sakurai kan een Smash Bros.-game nooit meer zo'n groot rooster aan speelbare personages krijgen als het meest recente deel in de reeks, Super Smash Bros. Ultimate. Het toch al forse rooster van die game werd uitgebreid met twee extra seizoenen aan nieuwe personages.

Verderop in het interview meldt Sakurai: "Ik kan mij niet voorstellen dat Smash Bros. gemaakt kan worden zonder mij. Maar als ik eerlijk ben, zou ik het iemand anders willen laten doen. Ik heb dat wel eens geprobeerd, maar dat werkte niet. Als we doorgaan met de reeks, moeten Nintendo en ik serieus bekijken hoe we er een succes van kunnen maken."

Super Smash Bros Ultimate

Dit artikel delen:

Lees meer

Diablo 4 en Overwatch 2 wederom uitgesteld Games voor Awesome Games Done Quick 2022 bekendgemaakt
8

Reacties op: Sakurai sluit een nieuwe Smash Bros.-game niet uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Tad

    • 2 november 2021 18:18
    Ik heb medelijden met de man als hij dat doet. Hij zei er al een beetje moe van te zijn en mensen zullen nog meer dan normaal klagen als ze niet Elk karakter er weer in gooien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 3 november 2021 05:43
    @Tad ja inderdaad. Als er ook maar een ontbreekt ontketen je een nieuwe Pokemon sword shield tsunami. Zelf zou ik liever gaan voor less is more en kwantiteit ruilen voor kwaliteit. Niet meteen voor het oog zichtbaar maar wel merkbaar als je skills stijgen zijn imperfecties tijdens het vechten. Al meermaals gehad dat inputs met delays worden uitgevoerd of mid-air een pijl opladen die bij landing backwards wordt afgevoerd. Daarom zou ik minder characters eerder toejuichen in ruil voor verbeteringen zoals balans ed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 2 november 2021 19:44
    Ik vind smash awesome, maar die arme man moet een keer een ander leuk project starten, volgens mij is die er echt helemaal klaar mee (ondanks dat die dankbaar is voor wat die heeft mogen maken).

    ''Ik heb dat wel eens geprobeerd, maar dat werkte niet.'' Wel bijzonder quote dit, ben benieuwd naar het verhaal daar achter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vervs

    • 2 november 2021 21:04
    @WvA

    Ik dacht dat Sakurai oorspronkelijk niet bij de ontwikkeling van Smash Bros Brawl was betrokken omdat hij was gestopt bij HAL, die de eerste twee delen hadden gemaakt. Uiteindelijk was Nintendo niet tevreden met de voortgang en hebben ze Sakurai in een vroeg stadium gevraagd o de ontwikkeling weer over te nemen met zijn eigen team.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 2 november 2021 23:34
    @Vervs Dat kan ik mij ook nog herinneren inderdaad, maar tenzij het een lost in translation is, zegt hij hier zelf ''IK heb dat wel eens geprobeerd''. Vandaar de verwarring :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 3 november 2021 08:48
    je zou een basis roster kunnen hebben met een aantal characters die verschillen van elkaar.
    En als je dan een kloon character zou hebben, die als skin kunnen gebruiken van 1 van die characters in het bestaande roster. Mario bv staat in de basis en als je luigi wilt dan kies je mario met een luigi skin. de moves en de bewegingen zijn dan hetzelfde, het uiterlijk kan dan wel afwijken (moet wel bij de hitbox passen denk ik). Ik weet dat luigi erg anders speelt dan mario, maar als je kijkt naar de mario games op de nes dan verschilt luigi daar alleen in door zijn groene overal.
    Het is maar een idee, maar ik denk dat je in smash zo best veel characters kan stoppen omdat er nogal wat clones zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 3 november 2021 09:51
    @-JK- Alleen in de eerste Mario game waren Mario en Luigi hetzelfe omdat het gewoon een simpele color-swap was. Maar al vanaf Mario 2 was Luigi al heel anders in jumps. En sinds die tijd hebben ze dit altijd zo gehouden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 4 november 2021 09:21
    @-JK- Het KAN inderdaad op die manier, maar dan nog zal Ultimate een betere game zijn geweest. Ze hebben het zichzelf gewoon erg lastig gemaakt door ALLES toe te voegen (and then some) en alles wat nu minder is, gaat tegenvallen. Daarnaast waren clones niet heel populair (wat de reden was dat vele ervan meer verschillen hebben gekregen, kijk maar eens hoe weinig echo fighters er eigenlijk in de games zitten), dus ik denk niet dat iemand zit te wachten op een roster van 20 met 80 clones erop.