Nieuws
Saints Row The Third

Saints Row: The Third Remastered komt naar next-gen consoles

Vanaf volgende week verkrijgbaar

Geschreven door Michel Musters op
Saints Row: The Third Remastered verschijnt op 25 mei op PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Dat heeft Deep Silver aangekondigd. Zoals eerder bekendgemaakt verschijnt de game aanstaande zaterdag ook op Steam en GOG. 

Op de nieuwe consoles moet de game beter draaien, vergelijkbaar met de pc-versie op de High-settings. Het spel draait dan op 60 frames per seconde in 4k en heeft betere belichting en textures. Op Xbox Series S kan gekozen worden tussen 60 fps in 1080p, of 30 fps in 4k (upscaled).

Mensen die Saints Row The Third Remastered al op PlayStation 4 of Xbox One hebben kunnen gratis een update downloaden voor de next-gen versie. Een nieuwe trailer van de game is niet uitgegeven - hieronder is een trailer van vorig jaar te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

De wapens en moves in Ratchet and Clank: Rift Apart Hollow Knight: Silksong wordt niet op E3 getoond
10

Reacties op: Saints Row: The Third Remastered komt naar next-gen consoles

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TomMonkey999999999

    • 19 mei 2021 10:41
    Kijk! Zo moet het (mening), gratis upgrade!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 19 mei 2021 10:44
    @TomMonkey999999999 Absoluut!

    Al vind ik het zelf geen straf om de game nog een keer te kopen.

    Maar dat doen Deep Silver en Rockstar heel wat beter als EA of Ubisof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomMonkey999999999

    • 19 mei 2021 11:32
    @bigds9fan volledig opnieuw betalen voor dezelfde content is niet acceptabel in mijn ogen. (al moet ik bekennen dat ik dit voor sommige games er toch voor over heb)

    Wel in de vorm van een upgrade prijs, lagere prijs standalone of goede bundel deal met veel extra werk (bioshock en recent Mass Effect).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 19 mei 2021 11:42
    @bigds9fan Wat?? Je wilt wel 2 keer het volle bedrag uitgeven aan een spel wat letterlijk een kopie is met wat betere graphics maar zit wel te zeuren over EA en Ubisoft? Die snap ik niet…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 19 mei 2021 14:21
    @Ryme Persoonlijk vind ik het geen straf nee. Het is een van de toffere gamereeksen de ik heb gespeeld en ik zit met een dikke grijns te spelen.

    De upgrade wordt gratis beschikbaar gesteld terwijl het een grotere update is dan menig sportgame. Bij de Switch worden bij FIFA alleen de tenue's en teams geupdated en ook op de console zijn de updates niet genoeg om daar 60 Euro voor te rechtvaardigen. Vind ik.

    Daarnaast vind ik met oog op duurzaanheid dat het belachelijk is om steeds een fysieke uitgave te hebben van een update bestand van misschien een paar gigabyte.

    En dan ben je er nog niet want om Online mee te kunnen "mag" je nog weer een onbekend bedrag uitgeven ook nog. Elk jaar weer opnieuw. Bij GTA Online kan ik tenminste voortbouwen met wat ik heb.

    Wat betreft Ubisof zit Valhalla vol bugs waardoor ik de game niet eens kon uitspelen en je bent slechts een druk op de knop verwijderd van een heleboel zooi waarvoor je nog eens extra mag betalen.

    Ja bij andere games zit ook DLC maar daar moet je nog wel een proces voor doorlopen dus je wordt er niet steeds mee gecontronteerd.

    En het is gemakkelijk geld verdienen, een remake van Saint's Row III maar de game is grafisch echt verbeterd ten opzichte van het origineel. Zo zien de cutscenes zien er compleet anders uit.

    En de PS5 upgrade is compleet gratis. Ik steun deze ontwikkelaar graag door de game toch te kopen want ik hoop stiekum op remasters van de andere delen en wil ook niet dat ze overgenomen worden door EA.

    Maar het hoeft niet en dat vind ik gewoon netjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 20 mei 2021 10:05
    @bigds9fan Nou sorry, maar ik kan dit niet serieus nemen. Zeggen dat, niet 1 game maar 2 games, totaal anders zijn door een grafische (zogenaamd veel grotere) update gaat er bij mij niet in. Er zijn geen nieuwe 3D modellen of nieuwe animaties oftewel totaal geen nieuwe content toegevoegd, enkel betere belichting en hogere kwaliteit graphics. Je bekijkt letterlijk dezelfde cutscenes alleen in iets betere kwaliteit.

    Met je redenering tot duurzaamheid: het is al vanaf de PS3 mogelijk om digitaal games aan te schaffen.

    Deze games kwamen overigens eerst uit voor PS3 en Xbox360. Voor de PS4 en Xbox One versie moest iedereen gewoon opnieuw betalen.

    Bij GTA is het trouwens ook helemaal niet bekend of de update gratis gaat worden en is het zelfs een mogelijkheid dat je GTA online op PS5 en Xbox Series X nog eens opnieuw en apart moet aanschaffen. Plus bij GTA online word het je ook niet moeilijk gemaakt om direct Shark cards te kunnen kopen.

    En hoe kom je erbij dat Deep Silver ooit gekocht zal worden door EA?? Echt? Deep Silver is onderdeel van THQ. Ik schat de kansen hoger dat THQ door Microsoft overgenomen zal worden dan EA

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 20 mei 2021 10:54
    @Ryme Het is al duidelijk dat GTA Online gratis gaat worden.

    En ja het is dezelfde game in een grafische upgrade maar die upgrade is wel de moeite waard.

    Natuurlijk is digitaal beter voor de duurzaamheid als fysiek maar hier vind ik een fysieke uitgave te verantwoorden, bij al die updates voor sport games niet.

    En ja ik beloon uitgevers van goede games graag door ze meteen te kopen. Zo krijg je een volgend deel.

    Als dat betekent dat ik een game voor de 3re keer koop, so be it.

    En THQ is al eens failliet gegaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 20 mei 2021 13:46
    @bigds9fan Wat?? Heb je het oorspronkelijke nieuwsbericht wel gelezen van Rockstar? Hier een quote van de PlayStation site zelf:
    Download de losstaande versie van GTA Online, die je GRATIS* mag houden, exclusief voor PS5-spelers in de eerste drie maanden vanaf de launch van de game in 2021.
    https://www.playstation.com/nl-nl/games/grand-theft-auto-v/
    Dat betekent dat mensen die na die 3 maanden een PS5 weten te bemachtigen waarschijnlijk GTA online alsnog moeten aanschaffen. Ik zeg waarschijnlijk want Rockstar is totaal onduidelijk over de next gen versie van GTA5 maar als je mij een officiële bron kan geven waar anders staat aangegeven dan ben ik heel erg benieuwd.
    Dit gaat ook nog eens over alleen de PS5 versie, niet eens over de XSX.

    Dat jij het opnieuw kopen van een fysieke uitgave te verantwoorden vind is jouw mening. Moet je helemaal zelf weten waar je je geld aan uitgeeft maar het is verre van duurzaam. Dat excuus gaat niet op.

    En het is al bekend dat er een nieuw deel komt van Saints Row:
    https://twitter.com/SaintsRow/status/1247268365481189379?s=20

    Mijn fout; ik had THQ Nordic Games moeten zeggen. THQ is inderdaad eerder failliet gegaan is opgekocht door Nordic Games waardoor ze hernoemd zijn naar THQ Nordic Games vanwege de grote naam van THQ maar wat geeft jou de indruk dat ze nu weer failliet gaan dan? THQ was al eens failliet gegaan voordat THQNG de ontwikkelaar Deep Silver had overgenomen.

    Prima als je fanboy bent maar als je per se andere uitgevers/ontwikkelaars wilt af kraken moet je het wel met goede argumenten doen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 19 mei 2021 19:35
    Persoonlijk vind ik saints row een leukere serie dan GTA. GTA is namelijk in mijn ogen veranderd in een serie met teveel "fluff" er omheen. golfen, tennissen, bowlen. een Online mode die inmiddels volledig de hoofdmoot heeft overgenomen en nu het enige is wat nog updates en uitbereidingen krijgt.
    Terwijl SR toch meer bij de kern blijft, maar daarmee wel lekker over the top gaat.
    Persoonlijke mening, ik realiseer me dat veel mensen GTA vele malen toffer vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 20 mei 2021 11:00
    @Messtranor Beide series hebben hun sterke punten.

    Bij Saints Row is het leuk dat je je eigen character hebt en die ook goed kan customizen (al was dat na deel 2 wel minder geworden) en het doorlopende verhaal is tof.

    Daarnaast is het verhaal meer over-the-top als GTA. Zo kom je in deel 3 in Steelport en heb je wapens nodig. Nou dan "haal" je ze toch gewoon bij de National Guard. En de game begint meteen met een skydive uit een vliegtuig.

    Tevens had de reeks (nog voor GTA) navigatie, custom radio en een goed auto opslag systeem.

    Al vond ik deel 2 qua verhaal wel het tofste, gewoon tegen bendes want dat gedoe met Aliens in deel 4 was wat minder. Al heb ik ook daar veel lol mee gehad want het verzamelen van clusters was heel tof.

    En in de DLC zat een serie van "behind de scenes" missies waarbij de game de draak steekt met zichzelf met "bullshit filler missions".

    Geweldig gewoon.