Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik voor het eerst van Republic hoorde, de nieuwste creatie van ex-Bullfrog medewerker Demis Hassabis. Het stuk wat ik toen las ging vooral over de engine die de knappe koppen van Elexir Studios in elkaar gezet hebben. De engine zou een onbeperkt aantal polygonen op het beeldscherm kunnen toveren en daarmee de optie creeëren om zo ver mogelijk in te zoomen als je maar wilt, zonder enig verlies van scherpte.

Genoeg over mijn ervaringen, waar het om gaat is dat GameSpot een klessebesje heeft kunnen houden met Demis over de ins en outs van Republic: The Revolution. In het interview komt onder andere naar boven dat het aantal akties wat men kan verrichten om je macht duidelijk te maken enorm zal zijn.

Er zullen zo'n 220 tot 250 verschillende activiteiten onder nomen kunnen worden, varierend van het beroven van een bank tot het houden van een legerparade.I mean, it's pretty much anything we can think of that would influence a country, we've tried to model it. So we'll see how far we can go with that but we've been pretty ambitious on that front and we've spent a lot of time on the tools that allow you to create these actions. So the AI and the animation tools actually allow you to patch different animations together. The theory is that in the next three to four months when we start to implement all these actions (we've done about 20 at the moment), it should be like a production line, so that's how we're going to try and get that many in.Misschien kan Republic wel als een uitgebreide versie van Tropico gezien worden, de touwtjes in handen nemen als dictator of als leider heeft zeker wel verschillen.

Om het hele interview aandachtig te kunnen bestuderen is deze link beschikbaar.