Nieuws
GTA 5, Grand Theft Auto 5

Rockstar zoekt werknemers voor nieuwe openwereldgame

Grand Theft Auto 6?

Geschreven door Michel Musters op
Rockstar is op zoek naar werknemers voor een nieuwe openwereldgame.

Op de website van de ontwikkelaar staan diverse vacatures voor posities binnen Rockstar North, waaronder animators, programmeurs en artiesten. Zo wordt er gezocht naar mensen die "kunnen werken aan geavanceerde animatiesystemen voor grote openwereldgames die draaien rondom personages".

Hoewel het niet uniek is dat Rockstar aan een openwereldgame werkt - aangezien zowel Grand Theft Auto 5 als Red Dead Redemption 2 hier onder vallen - lijken de vacatures te hinten naar het feit dat het bedrijf aan een nieuwe Grand Theft Auto-game werkt. Dit is echter nog niet officieel bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Warner Bros. zou twee Superman-games hebben geannuleerd Naughty Dog maakt zich op voor ambitieus multiplayerproject
19

Reacties op: Rockstar zoekt werknemers voor nieuwe openwereldgame

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    clandestine666

    • 13 november 2019 08:35
    GTA 6 natuurlijk. Het zal ook wel eens tijd worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mellieee

    • 13 november 2019 09:27
    @clandestine666 Wat je zegt! Ik zie zo ontzettend uit naar een nieuwe GTA, dat ik binnenkort GTA V weer ga installeren. Dit gaat dan de 3e of 4e keer worden.

    Vraag me wel af of deel 6 nog in 2020 komt. Nog 2 jaar wachten zou wel een domper zijn, al wordt die kans steeds groter..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 november 2019 10:19
    @Mellieee ik gok dat dat niet meer gaat gebeuren. Ik denk dat men wacht tot de nieuwe console generatie goed op gang is. Alhoewel een nieuwe gta een game is die een nieuwe generatie flink op weg kan helpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mellieee

    • 13 november 2019 13:41
    @darkmanwls Waarom zou je wachten op de nieuwe console generatie? Het draait bij Rockstar toch ook gewoon keihard om de poen?
    Als je deel 6 alleen uitbrengt op de nieuwe generatie verlies je wel een ontzettend groot deel van de afzetmarkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 13 november 2019 13:44
    @Mellieee Inderdaad, en zie Rockstar niet als een bedrijf die gaat wachten, GTA V kwam ook op ps3/xbox 360 en vervolgens naar de current gen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 november 2019 15:45
    @Mellieee GTA is een game waarvoor consoles gekocht worden. Bovendien was gta v al een beste poos aangekondigd voor dat ie aan t einde van de vorige generatie uit kwam, Namelijk al 2 jaar daarvoor (aankondiging 25 oktober 2011, uitgekomen sebtember 2013) GTA6 is nog niet officieel aangekondigd, maar de huidige generatie loop wel degelijk al op z'n einde. Als je de boel gaat vergelijken met vorige keer, wat jullie overduidelijk doen, dan zal het vanaf aankondiging nog 2 jaar duren voor de game uit komt, en nogmaal, hij is nog niet aangekondigd.

    Reken daarbij ook dat GTA online nog steeds goed verdient, en ze dus helemaal nog niet zo zullen zitten te springen om een update daarvoor.

    Maar uiteindelijk is het allemaal, zowel van mij als van jullie allemaal pure speculatie waarvan niets bevestigd is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 13 november 2019 13:49
    @darkmanwls het kan de nieuwe generatie zeker een kickstart geven. Ben ik zelf ook voorstander van want toen de ps4 releasede was ik een van de weinigen onder m'n kameraden.

    Die zaten nog aan de gta 5 op ps3 :')

    Goed, dat heeft rockstar gedaan omdat op die generatie de meeste spelers waren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Floppyhoofd_

    • 13 november 2019 11:01
    Zou welleens weer een compleet nieuwe IP van ze willen zienšŸ¤” of Bully 2 of Manhunt 3.. Weet dat Manhunt hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren maar zou 't zo graag willen XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 13 november 2019 11:37
    Ik gok op een open wereld tafeltennisgame.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 november 2019 12:41
    @Ghost Lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 november 2019 14:44
    @Ghost Het is geen Ubisoft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nolimit2410

    • 13 november 2019 16:18
    @fonsrutte Nee, dan hadden ze wel vaker dan 1 keer per 6 jaar een game uitgebracht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 13 november 2019 13:25
    Een exclusieve GTA voor de Switch????

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 november 2019 14:38
    @TommyVercetti Dat zou erg welkom zijn, Chinatown Wars 2!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 november 2019 14:44
    @TommyVercetti Dat gaat nooit draaien op de Swich ben ik bang

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 november 2019 16:02
    @fonsrutte Waarom niet? er waren zelfs al volop 3d GTA games voor de ps2. En de switch is zeker wel krachtiger dan de ps2.
    Het zal een stap terug zijn van GTA5, maar Chinatown wars 1 kwam uit ten tijde van GTA4, en dat was op de DS. Dus die stap terug in grafische pracht is geen issue.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 13 november 2019 16:15
    @darkmanwls Daarbij zijn al de meest onmogelijke ports op de Switch gepubliceerd, die nog heel goed functioneren ook, van Doom 2016 tot nota bene The Witcher 3.
    Dus ik ga in elk geval niet meer de fout maken zomaar te roepen dat op de Switch iets onmogelijk te porten zou zijn. Blijkbaar kan zo'n beetje alles op dat kleine apparaatjeā€¦

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 november 2019 19:55
    @Robert-Frans ze krijgen inderdaad een hoop uit dat kleine wonderding geperst.
    't spreekt ook boekdelen dat Nintendo nog niet aan prijsverlaging denkt. Waarom zouden ze als 't gewoon verkoopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Devenace

    • 13 november 2019 21:35
    Beginnen ze wel laat aan dan.