Nieuws
Grand Theft Auto

'Rockstar wil nieuwe creatieve standaard neerzetten met Grand Theft Auto 6'

Bedrijf maakte afgelopen kwartaal verlies door aankoop Zynga

Geschreven door Michel Musters op
Rockstar moet met Grand Theft Auto 6 "een nieuwe creatieve standaard zetten".

Dat laat Take-Two Interactive-bestuursvoorzitter Strauss Zelnick weten aan investeerders tijdens bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf (via VGC). "Nu de ontwikkeling van het volgende deel in de Grand Theft Auto-reeks goed onderweg is, wil Rockstar Games wederom een creatieve standaard neerzetten voor de reeks, onze industrie en entertainment in het geheel, net zoals het label met al diens grote releases heeft gedaan."

Take-Two's omzetcijfers voor het eerste kwartaal van het fiscale jaar zijn gestegen, maar het bedrijf maakte een netto verlies van 104 miljoen dollar, ten opzichte van een winst van 152 miljoen dollar in dezelfde periode het jaar ervoor. Dat is voornamelijk te wijten aan de overname van de mobiele gigant Zynga. Ook een "zachtere economie" treft blaam volgens Zelnick.

Take-Two kondigde ook aan dat Marvel's Midnight Suns niet meer zoals gepland in oktober uitkomt, maar ergens in dit fiscale jaar, dat loopt tot april 2023, moet verschijnen.

Onlangs kwamen er geruchten naar buiten dat Grand Theft Auto 6 twee hoofdpersonages heeft, waarvan een vrouwelijk zou zijn. Daarnaast zou de game zich voornamelijk in een fictionele versie van Miami - oftewel Vice City - afspelen. Officieel zijn deze details echter nog niet bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Pokémon: The Arceus Chronicles komt in september naar Netflix Battle-modus komt in september mogelijk naar Mario Kart Tour
29

Reacties op: 'Rockstar wil nieuwe creatieve standaard neerzetten met Grand Theft Auto 6'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 004

    • 9 augustus 2022 16:11
    Ik zie zelf liever een goed verhaal en nog veel betere gameplay dan iets dat super creatief en baanbrekend is. Teveel tegelijk, fantastisch als het ze lukt natuurlijk alleen vaak pakken dit soort projecten niet goed uit. Echter als iemand het kan dan moet het Take Two wel zijn met het budget wat ze hebben en de hoeveelheid mensen die aan het project werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CertifiedLoverBoy

    • 10 augustus 2022 05:30
    @004 Als iemand bewezen heeft dit te kunnen dan is het Rockstar wel. Ik maak me absoluut geen zorgen haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 15 augustus 2022 18:45
    @CertifiedLoverBoy Ja, dat is waar :D Alleen te vaak heb ik het zien misgaan bij andere bedrijven.

    Vanuit persoonlijk perspectief hou ik ook niet van alle side activiteiten die in dit soort games worden gestopt zoals in de laatste GTA5 ook zitten (behalve de lapdances in VR natuurlijk :D). Door de creatieve focus hierop te leggen gaat de kwaliteit van de hoofdlijn van de game vaak omlaag hoewel ik dat bij GTA6 niet het geval zal zijn omdat Rockstar een gigantische crew en veel geld heeft. Maar dan nog, alle side bs hoeft van mij niet. Games duren dan voor mij te lang maar dat is iets persoonlijk natuurlijks. Ik heb met Elden Ring een uitzondering gemaakt en 120 uur gameplay aangetikt terwijl ik meestal 15-20 uur wel genoeg vind bij een singleplayer game tenzij deze heel goed is.

    Over VR gesproken, Rockstar heeft besloten dat deVR mods die door LukeRoss zijn gemaakt offline moesten worden gehaald. Echt een hele slechte keus van ze omdat ik denk dat er juist hierdoor de games nog vaker verkocht werden. Ik heb zelf RDR2 aangeschaft om in VR te spelen. GTA5 had ik al en heb ik helemaal doorgelopen in VR wat veel leuker was dan zonder. Alleen dat kan helaas nu niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 9 augustus 2022 18:09
    Marketing praat. Maar als iemand een vette game kan maken die zn tijd vooruit is is het rockstar wel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 9 augustus 2022 18:13
    Ben benieuwd dan. Ben nooit echt een fan van GTA games geweest maar met de campaign van GTA V heb ik me wel vermaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 9 augustus 2022 18:50
    Meh sinds RDO geen vertrouwen ( en respect) meer voor Rockstar. Altijd in mijn top 3 beste devs gestaan. Nu stipt op nummer 1 slechtste devs voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 augustus 2022 19:19
    @coola had je nou gezegd gta remasters zei ik ik geef je gelijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 9 augustus 2022 19:29
    @hulstpower

    Dat was de bedorven kers op de in elkaar zakkende taart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 augustus 2022 19:53
    @coola rockstar moet weer doen wat ze groot maakte is gewoon sp games maken en meerdere im een generatie uitbrengen. Besef dat op ps2/360 tijd haddwn we 3 gta games en gta 5 is op 3 gemeraties uitgebracht. Gewoon te schandalig voor woorden vind ik het. En maar uitmelken gta 5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 augustus 2022 20:11
    @hulstpower Het uitmelken van GTA 5is niet best maar ze hebben met Rdr2 een van de beste games van de last gen gemaakt vindt ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 augustus 2022 20:36
    @Snoop213 red dead is een mooie game met heerlijk verhaal, maar ik heb nooit gevoel gehad ga hem nog eem keer uitspelen of of wat dan ook.. Dit had ik met gta games wel. En een gta 6 in de engine van red dead 2 man dat was eem cashcow geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 augustus 2022 20:38
    @hulstpower Nee dat heb ik ook niet. Maar dat heb ik sws weinig met games op dit moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 augustus 2022 22:01
    @Snoop213 ja het valt een beetje tegen op moment, speel ghost of tusima directors cut maar meer omdat ie op een oled en ps5 er zooi veel beter uitziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 9 augustus 2022 19:54
    @coola
    Mee eens, schandalig hoe ze RDO hebben behandeld. Altijd het ondergeschoven kindje gebleven, helaas. Terwijl het zoveel potentie had.

    Dat gezegd hebbende kijk ik wel uit naar GTA6.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 augustus 2022 20:10
    @coola Niets persoonlijks, Maar dit is beetje meten met 2 maten Coola . Want Ubisoft doet meer fout dan goed op het moment en die haal je niet naar beneden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CertifiedLoverBoy

    • 10 augustus 2022 05:31
    @coola lol, Ubisoft staat al op die plek dus dat gaat niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 augustus 2022 08:04
    @CertifiedLoverBoy

    Die staat bij mij juist op plek nummer 3 van mijn beste devs ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 augustus 2022 08:30
    @coola Dus Rockstar ondersteund Rdr2 niet voldoende en wordt daar gelijk op aangepakt. Maar Ubisoft die Beyond good and evil 2,Skull and bones,ben Prince of Persia remake in een ontwikkelingshel laat komen. En nog een flink aantal dingen verprutst die wordt daar door jou niet op afgestraft? Beetje meten met 2 maten. Als je voor Rockstar zo hard bent wees dat dan ook voor Ubisoft. Want het enige wat daar goed gaat is Mario and Rabbids Sparks of Hope waar Nintendo de duimschroeven aandraait.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 augustus 2022 08:30
    @CertifiedLoverBoy Hij meet weer lekker met 2 maten haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ulysses

    • 9 augustus 2022 20:05
    Wel laten ze eens beginnen met native VR