Nieuws
Red Dead Online

Rockstar wijzigt economie Red Dead Online

Bèta is sinds een week beschikbaar

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Rockstar Games laat weten dat de economie in Red Dead Online wordt aangepast. Dit laat de ontwikkelaar weten via Twitter.

Rockstar heeft veel feedback van spelers ontvangen sinds de bèta van Red Dead Online lanceerde vorige week. Veel van deze feedback was kritisch gericht tegen de economie binnen Red Dead Online. Zo hebben spelers gemeld dat ze niet genoeg beloond worden voor het voltooien van verschillende missies. De tijd die spelers investeren in de missies en de bijbehorende beloning is volgens spelers niet in balans.

Met deze feedback heeft Rockstar via Twitter laten weten direct veranderingen aan te brengen in de economie van Red Dead Online. "Momenteel ligt onze focus op verschillende elementen, zoals de economie, waar nog enige balans aangebracht dient te worden om er zeker van te zijn dat alle activiteiten belonend en leuk zijn om te spelen. Daarnaast zijn er nog een aantal bugs die ervoor zorgen dat sommige spelers uit speelsessies worden verwijderd", aldus Rockstar.

Red Dead Online

Daarnaast benadrukt de ontwikkelaar dat de game zodanig ontworpen is dat er snel aanpassingen toegepast kunnen worden op problemen die zich voordoen. Rockstar zegt de eerste update voor de bèta aan het einde van de week te lanceren met meer updates in de week daarna.

Met het bericht laat Rockstar weten snel te reageren op de ontvangen feedback van spelers en die veranderingen zo snel mogelijk te willen implementeren in de game.

Red Dead Online-bèta is gratis te spelen voor spelers die in bezit zijn van een kopie van Red Dead Redemption 2 op Xbox One en PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dit zijn de winnaars van de Tech Awards 2018 Hoe stel je het juiste NAT-type in op je PS4?
17

Reacties op: Rockstar wijzigt economie Red Dead Online

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 4 december 2018 11:10
    Game is 5 jaar in ontwikkeling geweest, dit is doelbewust zo opgezet, deze "economie"…

    -rockstar introduceerd online met compleet messed up economie.
    -iedereen boos
    -rockstar tweaked het naar wat meer 'normale' economy (less grindy)
    -iedereen blij
    -mensen kopen uit dank wat goldbars.
    -profit.

    Game maakt 725 miljoen dollar winst in 2 dagen en nog is het niet genoeg…

    online is compleet messed up. niet eens een passive mode zonder al die malloten die je afknallen terwijl je aan het hunten ben.. ik bedoel grinden.. een permanente posse.. 200 ingame dollars. als je iemand beroofd.. 0.05 dollar cent , een missie.. 2-3 dollar LOL lke dag een dallar voor je kamp betalen.. een blik bonen van 20 dollar. 1 goldbar om je paard een andere staart te geven..

    En wat zie je hierover in de media?

    juist ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DvdE

    • 4 december 2018 11:50
    @casualkiller Dit inderdaad! Het zijn ander prijzen, maar verder lijkt het precies hetzelfde als bij GTA 5 te gaan..
    Ik heb veel genot gehad bij GTA 5 (nadat ie X-jaar uit was en ze dus flink betaalde voor missies) maar heb echt geen zin in nóg een grind-fest!

    Gelukkig valt BF5 erg goed en kan ik deze weer verwijderen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rkantjo

    • 4 december 2018 12:28
    het is behoorlijk irritant als iemand iets steelt van je terwijl je bezig bent met een objective EN daarnaast nog die persoon moet killen die je item(s) steelt! donderstraalop

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 4 december 2018 13:06
    Is dit dezelfde Rockstar die volgens velen niet elk jaar een game uitpoept en daardoor een topgame afleverd zonder bugs, glitches en money grabbing praktijken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 4 december 2018 13:28
    @Hooper

    Niet zo klagen je lijkt wel een idioot. Dan speel je hem toch niet.
    Sorry, kon het niet laten.

    Gelukkig gaat RDR2 om de singleplayer en niet om de multiplayer.
    En de singleplayer zit dan ook heel dik in orde.
    Je kan gaan en staan waar je wilt, hoeft niet te grinden zoals in andere games.
    Ook niks verplicht om dingen te kopen zodat je sneller rankt in de singleplayer.

    Online zit nog steeds in een bèta fase, dus nogal logisch dat daar wat bugs en glitches inzitten. En het grinden online is weer een ander verhaal daar ben ik het mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 4 december 2018 15:23
    @spreadthehate

    "Niet zo klagen je lijkt wel een idioot. Dan speel je hem toch niet.
    Sorry, kon het niet laten."

    Geeft niet, ik kan het hebben. :)

    RDR2 is fantastisch, alleen vind ik hem toch minder goed dan ik had gehoopt. En bugs en glitches zitten er genoeg in de single player.
    En reken maar dat ze flink gaan cashen met ingame aankopen net zoals elke game die tegenwoordig wordt uitgebracht.
    Voor Rockstar is de MP wel belangrijker dan de SP, kijk maar naar GTA5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 4 december 2018 16:20
    @Hooper

    GTA5 snap ik compleet een online modus.
    GTA5 heeft ook veel meer te doen en je kan zoveel meer.

    Het eerste deel van RDR was het online gedeelte ook al niet echt denderend. Was ook redelijk snel dood.
    Ik persoonlijk zie ook niet echt het nut in van een online gedeelte in het 2e deel, maar dat is mijn persoonlijke mening.

    Vraag mij dan ook af hoe ze dit gaan onderhouden, en leuk blijven houden. Na een aantal uur banken beroven/gangs uitschakelen/paarden races heb je het ook wel weer gezien.
    Maar nogmaals (mijn persoonlijke mening)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 4 december 2018 13:22
    Hoe erg ik Rockstar ook waardeer en hoe geweldig ik Red Dead Redemption II ik ook vind, Red Dead Online is voor mij vooralsnog een teleurstelling.

    Grinden vind ik persoonlijk nog niet zo erg (al moet het wel in verhouding zijn) maar dat wil ik dan wel ONGESTOORD kunnen doen.

    Het gebrek aan een Passive Mode maakt dit heel moeilijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 4 december 2018 15:50
    Mooi dat ze er iets aan gaan doen. Ondanks ik zwaar geniet van de game stoor ik mij wel aan de zaken waar de meeste zich aanstoren.

    Sowieso zijn zowel RDO als RDR 2 verre van GotY materiaal voor mij qua verhaal is rdr2 samen met God of War het allerbeste maar alles er naast is mehish en okayish.

    Nee mijn GotY is zonder twijfel Dragon Quest XI : Echoes of an Elusive Age. Daar heb dit jaar toch maar wel het meest van genoten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • theGrimm

    • 4 december 2018 19:16
    @coola ik vond wel meer dan alleen de story goed in God of War. Vond jij bijvoorbeeld ook de combat niet goed?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 4 december 2018 19:52
    @theGrimm

    Bij God of War is er idd wel meer goed. combat bijvoorbeeld is heerlijk. Het is juist RDR2 die op het verhaal na eigenlijk maar mediocre is, gameplay wise is het 9 van de 10 keer clunky en nee het excuus dat hoort zo is een bullshit excuus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 4 december 2018 21:11
    @coola

    Het eerste deel was ook al clunky, vrijwel alle GTA versies zijn clunky.
    Dus het hoort wel zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 4 december 2018 21:13
    @spreadthehate

    Gta vice city, San Andreas en 5 en Red dead redemption zijn verre van clunky. Sowieso speelt rdr 1 meer als een gta en RDR 2 totaal niet.

    Deze clunky bullshit is genoeg reden om rdr 2 de GotY te ontzeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 4 december 2018 21:58
    @coola

    GTA hoor je ook op de pc te spelen met 60fps dan is het veel minder clunky en met RDR2 gaat dat ook zo zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 4 december 2018 16:22
    Bij GTA V online kon je de NAT type refreshen en dan zat je alleen in de lobby bij RDR2 online lukt dat helaas niet maar er gaat vast wel een trucje komen dat het gaat lukken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Clausbmf666

    • 4 december 2018 16:29
    20 vissen gevangen error weg vissen. Missie bij gehaald error. Spawn andere kant van de map hahhaaha mja

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Erik078

    • 4 december 2018 18:08
    Inmiddels 1400$ verdiend met jagen en verzamelen. Paar keer neergeschoten door pcs. Als het te erg word hop je gewoon naar een andere server.
    Posse aangemaakt werkt super.
    Loot huizen voor voedsel.
    Missies zijn tof vooral door de co op actie de pay off slaat nergens op. $6.60 voor het killen van 36 man?