Nieuws
gta the trilogy

Rockstar verwijdert 'onbedoelde bestanden' uit pc-versie GTA Trilogy

Game nog niet beschikbaar

Geschreven door Jacco Peek op
Rockstar verwijdert momenteel bestanden die 'onbedoeld' in de pc-versie van Grand Theft Auto: The Trilogy Definitive Edition terecht zijn gekomen.

"De Rockstar Games Launcher is nu online, maar GTA: The Trilogy - The Definitive Edition is niet beschikbaar om te spelen of te kopen omdat we bestanden verwijderen die onbedoeld in deze versies zitten",  zegt het bedrijf of Twitter. "Onze excuses voor het ongemak, we hopen de correcte versies snel online te hebben."

Spelers vermoeden dat het gaat om muzieknummers die zich wel in de gamebestanden bevinden en zijn uitgeschakeld. Zo onthult Twitter-gebruiker Ash R. in een tweet dat radiostation Flash FM bijna compleet is, inclusief het nummer Running With The Night, dat vermoedelijk wegens verlopen licentieovereenkomsten niet beschikbaar is in GTA Vice City.

Gisteren ging vlak na release van de games de gehele Rockstar Launcher offline voor 'onderhoud'. Het is nog onduidelijk wanneer de pc-versies van de remasters weer beschikbaar zijn.

Grand Theft Auto: The Trilogy Definitive Edition verscheen deze week voor consoles en pc en biedt geüpdatete versies van GTA 3, GTA Vice City en GTA San Andreas.

Dit artikel delen:

Lees meer

Assassin's Creed-schrijver keert terug naar Ubisoft Halo 2 is een wond die nooit heelt
8

Reacties op: Rockstar verwijdert 'onbedoelde bestanden' uit pc-versie GTA Trilogy

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Markus88

    • 13 november 2021 12:45
    Ik heb de game maar gerefund op pc… Maar wel op de ps5 gekocht nu want wil ze gewoon spelen. Maar heel erg jammer hoe rockstar hier loopt te stuntelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 13 november 2021 20:05
    @Markus88 Volgens mij kan je beter geduld hebben, het liefst hebben ze namelijk dat het PC platform niet bestaat zodat iedereen gedwongen op een console speelt.
    Door overstag te gaan, stimuleer je eigenlijk de wens van het bedrijf wat de boel loopt te verkloten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 13 november 2021 18:26
    Wat een gigantische cluster**** is dit zeg, slechtste remaster ooit.

    En dan ook nog actief mods van de oude games gaan verbannen, hoe zielig kun je zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 13 november 2021 18:59
    Op psn was hij ook verdwenen las ik elders…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 november 2021 19:24
    Oh rukstar ik had je ooit zo hoog zitten ( net onder square Enix en dus op plek nummer 2) maar nu ben je op een alltime low. Het is dat ik nog steeds geniet van RDR 2/ RDO en er daardoor van mijn kant nog een klein beetje liefde voor jullie is maar die is toch echt wel bijna gedoofd.

    En nee take 2 en groove street studios het kwalijk nemen en rockstar van alle blaam weg trekken ga ik niet doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 november 2021 20:53
    @coola Ben zelf nog niet vergeten hoe Square Enix Playstation bezitters een oor aannaaide door Rise Of The Tomb Raider een jaar op de PS4 uit te brengen.

    En toen de game eindelijk kwam was de Collectors Edition ook nog eens vertraagd en dat moest ik de avond van te voren via Bol.com vernemen.

    Dat vind ik schandalig. Je hebt social media, stel mensen op de hoogte en maak excuses.

    Nooit wat van ze gehoord.

    En ja dat was jaren geleden maar ik vergeet niet. Dat er iets fout gaat kan altijd maar het gaat erom hoe het opgelost wordt.

    Daar lieten ze de bal vallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TwisT

    • 13 november 2021 20:20
    Ik heb voor dit geval maar de piratenhoed opgezet. Rockstar heeft wel voldoende geld van mij gehad. Terwijl de rockstar launcher al tijden niet werkt kan ik de games gelukkig gewoon spelen :)

    Ik ga grotendeels ook gewoon op mods wachten. Want dat er geen vernieuwde combat in zit valt mij erg tegen. Ik hoopte op gta v achtige shooting mechanics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 november 2021 20:48
    Het is voor het eerst dat Rockstar zo'n fout maakt en dan merk je het ook meteen.

    Bij Ubisof verwacht je geen perfectie (al draaide Valhalla bij mij wel heel slecht) en je stelt je in op wat bugs en performance issues.

    Maar Red Dead Redemption II was een pareltje en om dan met zulke slechte remasters te komen is gewoon triest.