Nieuws

Rockstar Launcher refereert naar remasters van GTA-trilogie

Wordt de trilogie binnenkort aangekondigd?

Geschreven door Michel Musters op
Via een update van de Rockstar Launcher is mogelijk meer bewijs voor aankomende remasters van Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas gevonden.

Via GTAForums vond men referenties naar mogelijke remasters in de Rockstar Launcher, waaronder vermeldingen dat de spellen - zoals eerdere geruchten meldden - op Unreal Engine draaien. Ook zijn er icoontjes en logo's voor de games gelekt, alsmede achievements. Fans speculeren daardoor dat de remasters van de trilogie binnenkort worden aangekondigd.

Er gaan al enkele maanden geruchten over het zogenoemde Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, dat op Unreal Engine zou draaien en ontwikkeld zou worden door Rockstar Dundee. Vorige week werden de remasters ook van een leeftijdsclassificatie voorzien in Zuid-Korea. Daarbij meldde Kotaku dat de trilogie in november dit jaar uitkomt. Rockstar zelf heeft nog niets bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Apple maakt meer winst op games dan Sony, Nintendo en Microsoft bij elkaar Kingdom Hearts-games komen naar Nintendo Switch via de cloud
10

Reacties op: Rockstar Launcher refereert naar remasters van GTA-trilogie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 6 oktober 2021 09:11
    Toch erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik zit hier als fan simpelweg niet op te wachten. Jullie wel? Ik heb sterk het gevoel dat dit gerushed wordt, door een van de mindere takken binnen rockstar. Puur als cashgrab en om de aandeelhouders beetje tevreden te houden..
    Een hoop fans zullen uitkijken naar Vice City; maar gaat die wel aan de verwachtingen voldoen.. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het beter gaat worden dan 4 en 5.. maar wie weet.
    Het wordt gewoon tijd voor 6..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 6 oktober 2021 09:21
    @kleinekoosjer dat ik hier op zit te wachten is de understatement van het jaar. Deze games zijn zo ontzettend goed, zeker in vergelijking met de standaard meuk die tegenwoordig uitgebracht wordt.

    Voornamelijk Vice City en San Andreas zijn pareltjes. Beter dan GTA4 en GTA5 bij elkaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 oktober 2021 09:44
    @kleinekoosjer Als goed gedaan is zit ik hier zeker op te wachten, Vice city is de beste gta voor mij zelf daarna gta san andreas. Maar als ze de gameplay verbetren naar nu en grafisch hoeft niet eens zo heel erg voor mij en ik speel ze zo weer allemaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MARQ242

    • 6 oktober 2021 10:39
    @kleinekoosjer Tuurlijk is het tijd voor 6. Maar dit kan natuurlijk wel een aangenaam zoethoudertje worden. En als we de reputatie van Rockstar bekijken rusten ze games zelden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 6 oktober 2021 11:09
    @kleinekoosjer ik ben hier ook wel benieuwd naar. Dit blijven pareltjes en ik heb Vice City nooit uitgespeeld, dus dit zou een mooie kans zijn. De geruchten wijzen er alleen op dat het puur een grafische update is en dat er gameplay wise niets verandert. Dat zou wel jammer zijn. Ik ben in ieder geval niet van plan om de volle pond te betalen.

    Ik ben het wel volledig met je eens dat het tijd wordt voor deel 6, maar dit gaat nog wel een jaar of 2 a 3 duren ben ik bang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 6 oktober 2021 14:31
    @kleinekoosjer Ik wel. De originele trilogie blijven fantastisch met name omdat het vrij lastige rakkers zijn, het is nooit saai. Het zijn typische games die ik elk jaar wel weer een keertje opstart om er tenminste voor de helft doorheen te spelen, dat ritueel zet ik graag voort met de remaster versies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 6 oktober 2021 09:33
    Back to Vice City

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    smoothy101

    • 6 oktober 2021 10:07
    Toch blijf ik het raar vinden dat ze de Unreal engine gebruiken in plaats van RAGE. Maar goed ik kijk er heel erg naar uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 6 oktober 2021 10:34
    Het succes van deze remasters gaat m voor mij liggen in de mate waarin ze echte aanpassingen hebben gedaan of dat het minimale updates zullen zijn. Die smartphone versies waren leuk, maar niet zo bijster interessant qua upgrades.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 oktober 2021 13:21
    Dit was toch al aangekondigd.