Nieuws

Rockstar kondigt abonnementsdienst voor GTA Online aan

GTA+ is vanaf 29 maart beschikbaar op PS5 en Xbox Series

Geschreven door Michel Musters op
Rockstar heeft GTA+ aangekondigd, een abonnementsdienst voor GTA Online.

GTA+ Is vanaf 29 maart beschikbaar in de PS5- en Xbox Series X en S-versies van GTA Online, de online modus van Grand Theft Auto 5. Men kan voor 5,99 dollar per maand lid worden - een prijs in euro's is niet bekend.

Door lid te worden, ontvangt men maandelijks 500.000 in-game dollars, korting op aankopen en diverse extra's en bonussen. Dit ontvangt men in de eerste maand, die loopt van 29 maart tot en met 27 april:

  • $500,000 automatisch op de Maze-rekening;
  • De Principe Deveste Eight met gratis Hao’s Special Work-upgrade, voordat alle spelers deze kunnen claimen. Ook krijgt men de HSW Orange Trip en de HSW CMYK Glitch Liveries;
  • De Auto Shop in La Mesa introduceert een aantal gameplay updates van Los Santos Tuners. Huidige garage-eigenaren kunnen gratis verhuizen naar La Mesa;
  • Gratis lidmaatschap voor LS Car Meet. Huidige leden die GTA+ nemen krijgen $50,000 teruggestort op hun Maze-rekening;
  • Eigenaren van een jacht kunnen gratis upgraden naar een Aquarius Super Yacht;
  • De Gussét Frog Tee en Broker Prolaps Basketball Top en Shorts worden automatisch aan de kledingkast toegevoegd;
  • The Conveyor Livery voor Mammoth Avenger, HVY APC en TM-02 Khanjali;
  • Een selectie van gratis verfspuit jobs in The Auto Shop;
  • Driemaal GTA$ en RP bij Hao’s Special Works Race Series;
  • 2X Car Meet Rep in de Street Race Series.

Dit artikel delen:

Lees meer

Beelden van nooit uitgekomen Rayman 4 getoond Sony onthult vernieuwde abonnementsdienst mogelijk komende week
44

Reacties op: Rockstar kondigt abonnementsdienst voor GTA Online aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 26 maart 2022 11:04
    Ooit vond ik Rockstar een geweldige developer, maar met deze actie valt hij nu ook buiten mijn top 10 beste devs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 26 maart 2022 12:11
    @coola
    Wat is precies het verschil met Ubisoft die XP boosters verkoopt en andere microtransactie troep?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 maart 2022 12:21
    @The_Stifmeister

    Ik zal micro transacties nooig goed praten maar ik vind 5 dollar/ euro per maand vragen wel een stap erger zeker als het maar voor een game is. Hadden ze nu een rockstar abbo aangekondigd die ook voor andere rockstar Games van toepassing zou zijn dan had je mij niet horen bitchen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 maart 2022 12:25
    Ik weiger overigens aan beide mee te doen. Heb nog nooit een micro transactie gedaan en abbos heb ik er ook maar weinig van

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 26 maart 2022 13:12
    @coola
    Ik snap je. Maar als Ubisoft een soortgelijke dienst zou aankondigen, zou je dan geen lid worden? Oprechte vraag. Ik kan me voorstellen als je zo idolaat bent van een dev je zo op alle mogelijke manieren wil steunen.

    Overigens heb ik geen problemen met een dienst als deze; je hoeft het niet aan te schaffen. Zolang de rewards ook maar op een normale manier, ingame te zijn verdienen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 maart 2022 13:16
    @The_Stifmeister

    Nee , ubisoft heeft natuurlijk ubisoft plus en dat weiger ik ook te nemen. Ik steun ze wel op andere manieren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 26 maart 2022 14:06
    @The_Stifmeister We gaan deze kant wel op als je de trend hebt gevolgd van afgelopen jaren alleen dit noemde men vroeger gewoon pay to win ook al word er niet echt een voordeel gewonnen in PvP oid.

    Ik ben het er niet mee eens en vind het belachelijk dat spelers door echt geld in een game te stoppen een deel van het spel kunnen overslaan wat waarschijnlijk aangeeft dat het spel een grindy ondergrond heeft dat men dus liever over slaat om bij het gewilde deel van het spel te komen. Als iedereen dit deel door moet spelen kan ik nog inkomen hoewel als de grind te groot wordt het alsnog slecht game design is alleen dit leid tot de grind vergroten voor mensen die niet betalen. Daarnaast zijn de mensen die veelal geld hieraan uitgeven jongeren die status willen vergaren in game of niet weten hoe ze hun geld beter kunnen besteden.

    De enige voor wie dit werkelijk gunstig is is voor de bedrijven en degene die veel geld hebben en liever naar de endgame boosten waardoor ze veelal game mechanics ook niet leren. Beetje bij beetje verschuift steeds verder naar wat geaccepteerd is qua betalen voor ingame content in grote games. Ik zal er niet wakker van liggen maar heb er zeker wel problemen mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 27 maart 2022 12:04
    @004 Voor zover ik kan nagaan is de game ook zonder prima te spelen dus van Pay to win is geen sprake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 28 maart 2022 19:09
    @bigds9fan Over wat werkelijk pay to win is kun je een discussie op zich houden. Dat een game zonder te betalen goed te spelen is betekent voor mij nog niet dat het betalen je niet een voordeel oplevert of een grind weg haalt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 26 maart 2022 11:22
    Hier is een mooi gezegde voor: The final nail in the coffin.
    Rockstar is nu wel echt dood voor mij, tot zij zich heruitvinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Argos

    • 26 maart 2022 12:48
    @Ardyn ik denk niet dat ze er wakker van liggen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 26 maart 2022 14:01
    @Argos
    Tuurlijk niet, boeit mij ook verder niet of zij er wakker van liggen. Ik lig er ook niet wakker van om GTA VI uiteindelijk niet te spelen, etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TPpower

    • 26 maart 2022 11:28
    Wie gaat dit nou weer kopen. Rockstar wilt nog meer geld hebben en dan ook nog als maand ablument je hebt niet echt veel voordelen vind ik behalve elke maand 500000 wat je ook hebt met 1 uur cayo doen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 26 maart 2022 11:31
    @TPpower wat is een ablument?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 26 maart 2022 23:17
    @TPpower cayo?
    Btw al die missies heb je matties nodig die zelf geen geld willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 26 maart 2022 11:31
    Jezus Rockstar, je durft wel hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 26 maart 2022 11:37
    dit is serieus ondanks dat 1 april dichtbij is.
    Zo duurt deel 6 alleen maar langer, of zonder online

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 maart 2022 11:55
    @xXDannyNLXx

    Was het idd maar een vervroegde 1 april grap.

    Deel 6 zal vast wel weer een solide game worden zoals we gewend zijn van Rockstar maar dit soort zaken zorgt ervoor dat ik deel 6 niet eerder verwacht dan 2028.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 26 maart 2022 14:39
    @coola Daar zou ik anders niet zomaar blindelings vanuit gaan. GTA 6 kan wel eens micro transaction infested game gaan worden met allerlei abonnementsvormen. Ben ook heel bang dat ze de storymode totaal gaan verwaarlozen omdat ze daar nou eenmaal minder op verdienen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 maart 2022 15:02
    @gusanito

    Please laat mij hoop hebben. :D