Nieuws
grand theft auto 4

Rockstar: 'GTA4 niet meer op Steam door Games For Windows Live'

Ontwikkelaar zoekt naar nieuwe manieren om pc-versie aan te bieden

Geschreven door Michel Musters op
Rockstar geeft het verdwijnen van Games For Windows Live de schuld van het feit dat Grand Theft Auto 4 niet meer via Steam te koop is.

Afgelopen weekend bleek dat Grand Theft Auto 4 niet langer te koop is op Steam. De Steam-pagina bestaat nog wel, maar de knop om het spel aan te schaffen werkt niet meer.

Rockstar heeft een statement naar buiten gebracht over deze ontdekking. "Grand Theft Auto 4 was oorspronkelijk ontwikkeld voor het Games For Windows Live-platform", aldus de ontwikkelaar over de pc-versie van de game. "Nu Microsoft nirt langer Games For Windows Live ondersteunt, kunnen we niet meer codes genereren om de huidige versie van de game te kunnen verkopen. We kijken naar andere opties om de pc-versie van GTA4 te distribueren en komen zo snel mogelijk met meer informatie."

Grand Theft Auto 4 kwam in 2008 naar pc, een jaar na de lancering van Games For Windows Live. Die service verdween echter in 2014. Het is dus opvallend dat het nu pas niet meer mogelijk is om de game via Steam te kopen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Munten verzamelen in attractiepark Super Nintendo World Super Smash Bros. Ultimate krijgt Astral Chain Spirit Board-evenement
10

Reacties op: Rockstar: 'GTA4 niet meer op Steam door Games For Windows Live'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Magister

    • 14 januari 2020 09:18
    Wat een cr4p is dit weer. De hardcopy is ook al niet meer te installeren omdat Rockstar Club niet meer werkte. Toen bij de aanschaf van V ook maar IV in de aanbieding gekocht op steam en nu dit weer. Is hij nog wel te spelen via Steam, of kan dat ook al niet meer? Als dat zo is ga ik geen Rockstar spellen meer kopen.

    DRM Sux!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 januari 2020 09:47
    @Magister Dat (en natuurlijk het feit dat ze dan niet hoeven te betalen aan een ander distributie kanaal) is waarschijnlijk waarom Rockstar nu zn eigen store en service heeft. Zodat ze in de toekomst niet meer afhankelijk zijn van de service van een ander die buiten hen om de nek omgedraaid kan worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 14 januari 2020 10:18
    @Magister Veel succes als GTA VI uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Magister

    • 14 januari 2020 10:55
    @TommyVercetti Dank je, maar dat zal voor mij geen probleem meer zijn. Ben toch al een beetje uitgekeken op dat genre. IV en V ook niet uitgespeeld. RDR staat ook niet op mijn lijstje.
    Man.. wat voel ik me oud :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 14 januari 2020 16:53
    @Magister
    Rockstar is behoorlijk misselijkmakend in het business principe…
    Bij de PC versies van hun spellen, doen ze altijd zo min mogelijk aan QA om daar mee 0,00000001 % meer winst te maken dan als ze dit wel (goed) zouden doen.
    Rockstar hanteert ook het principe: Verkocht is verkocht.
    Zodra de meerderheid van de sales binnen zijn, wordt iedere bugfix of anderzijds probleemoplossende patch op de lange baan geschoven of gewoon niet meer uitgevoerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 14 januari 2020 11:31
    Nico, it's Roman. Want to go bowling?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 14 januari 2020 11:37
    Rockstar heeft toch zijn eingen launcher tegenwoordig? Ik begrijp dit bericht niet goed. Zeuren over een dienst die 6 jaar geleden gestopt is. Ik neem toch aan dat zij wijs genoeg zijn om een work-around te creëren voor hun eigen product?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 14 januari 2020 12:56
    Wat een onzin bij Rockstar! 6 jaar geleden gestopt, en nu pas zeuren. Zegt meer iets over jullie eigen aandacht voor dit spel…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 14 januari 2020 14:16
    Xliveless: A complete replacement of the xlive.dll (original dll isn't required)

    Compatible met 1.0.8-versie die op Steam staat. Je kunt die vanaf hier downloaden: https://bitbucket.org/ThirteenAG/xlivelessaddon/downloads
    (XLiveLessAddon werkte perfect voor mij voor de Steam-versie.) XLiveLess schakelt wel de multiplayer uit om cheating te voorkomen!

    Voor de game zelf kan je googlen op repacks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 14 januari 2020 14:39
    Volgens mij hebben ze in het verleden hetzelfde gedaan bij Arkham Asylum en City.
    Een volledige Steamworks versie zonder GfWL.

    Een update versie uitbrengen voor alle huidige steam gebruikers zou in ieder geval fijn zijn. Ik kreeg IV wel aan de praat, maar ik vertrouw die service voor geen meter met alle sync issues. Mijn 150+ uur Fallout 3 save data was ineens corrupt en niet meer te herstellen. Laten we hopen dat alle oude games een gratis update krijgen.