Later dit jaar wordt Robotoki’s eerste game onthuld voor de spelcomputers, PC, iOS- en Android-apparaten. Bowling legt uit dat de focus van Robotoki eerst ligt op het maken van een universum, dan op het maken van ervaringen en tot slot op het maken van gamemechanieken.

"Met onze focus op het universum, willen we ervaringen creëren die platformen en genres overstijgen en onze spelers toestaan om contact te maken via onze wereld, hun personages en gameplay, onafhankelijk van het medium." Bowling benadrukt wel dat elk apparaat (PC, spelcomputer, mobiel) een unieke ervaring biedt. Zo zal de mobiele ervaring de game op PC en spelcomputer "op een betekenisvole en unieke manier" aanvullen.

Mensen eerst

Bowling benadrukt dat de ontwikkelaars en niet de games op de eerste plaats komen bij Robotoki. "Wij focussen eerst op ons team en dan pas op de rest, want ik geloof dat wij als een industrie veel te leren hebben over hoe je talent moet behandelen. Terwijl we film- en muziekentertainment op andere gebieden blijven voorbijstreven, lopen we serieus achter als het aankomt op het behoorlijk inspireren en ondersteunen van ons creatief talent."

Bowling heeft daarover eigen controle, omdat de studio zonder hulp van externe partners wordt gefinancierd. Robotoki zal dan ook niet met partners in zee gaan die niet met die visie akkoord gaan. "Ik wilde een omgeving creëren waarin de mensen met de creatieve visie complete controle houden over hun werk en deze kunnen begeleiden van concept tot uitvoering."