Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws

Rive mogelijk naar NX door problemen met Wii U-port

Two Tribes gaat voor waardig afscheid

Geschreven door Delano Zoon op

Rive wordt mogelijk doorgeschoven naar de NX, omdat er problemen zijn met het porten van de game naar Wii U.

Ontwikkelaar Two Tribes brengt zijn laatste game Rive in september uit op PlayStation 4 en Xbox One, maar de toekomst van de Wii U-versie is nog onzeker.

Mede-oprichter Collin van Ginkel legt aan NintendoLife uit dat de ontwikkelaar moeite heeft om de 2,5D platformshooter stabiel op 60 frames per seconden te laten draaien op de Wii U. Om die reden zegt de studio mogelijk te wachten op de NX om de game alsnog naar een Nintendo-systeem te brengen.

"De demo in 2015 was specifiek geoptimaliseerd om goed te presteren op een geselecteerd aantal levels en draaide niet constant op 60 frames per seconden", vertelt van Ginkel. "Sindsdien hebben we een hoop nieuwe dingen toegevoegd. We zullen Rive niet uitbrengen als de game niet met de beoogde stabiliteit draait en als dat betekent dat we de game moeten uitstellen naar de NX dan doen we dat."

Van Ginkel gaf aan een lichte voorkeur te hebben voor de NX als zakelijke keuze. De verwachting is dat de NX op langere termijn een groter aantal gebruikers zal hebben dan de Wii U en dus meer potentiële kopers heeft voor een game als Rive wanneer deze klaar is.

Two Tribes, dat al sinds 2000 games maakt, sluit komende herfst zijn deuren. De oprichters zeggen het gevoel hebben niet genoeg te zijn meegegroeid met de industrie. Tegenvallende verkoopcijfers van eerder uitgebrachte games gaven uiteindelijk de doorslag. Moederbedrijf Two Tribes Publishing B.V. blijft bestaan.

Bron: NintendoLife

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo brengt Fast Racing Neo en SteamWorld-games fysiek uit Eerste screenshots van Dead Rising remasters verschenen
5

Reacties op: Rive mogelijk naar NX door problemen met Wii U-port

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Mysticmaus

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    Two Tribes, dat al sinds 2000 games maakt, sluit komende herfst zijn deuren, omdat de oprichters het gevoel hebben niet genoeg te zijn meegegroeid met de industrie.

    Waarom dat dan? :( , beetje vage reden , gewoon geld bijna op zeker…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • delanozoon

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    @Mysticmaus Goede vraag! Ik heb het nieuwtje geüpdatet ter verduidelijking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    @delanozoon Vraag ik me af waar jij je informatie vandaan haalt, want het sluiten van de studio heeft volgens de heren van Two Tribes zelf niks met financiën te maken. De tegenvallende verkoopcijfers van de Toki Tori games hebben ze gedwongen tot een doorstart in slankere vorm. Dat is inmiddels al weer wat jaren terug.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LogiForce

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    Grappig… en dan de fans maar boos worden dat het Slightly Mad Studios niet gelukt is om Project CARS aan de gang te krijgen op de Wii U met acceptable framerate.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tektwo

    • 1 jaar, 4 maanden geleden
    Ja zelf vond ik het al apart dat PCARS niet meer kwam op de last gens van Sony en Microsoft, maar wel op de WiiU. Ik was toen al bang dat de current gen versies hieronder zouden lijden. Al met al was het wat gemakkelijker geweest voor ontwikkelaars als de drie game fabrikanten qua specs dichter bij elkaar zaten. Daar brengt de X86 architectuur (naast PC, Xbox One/S/Scorpio/PS4/Neo/NX) gelukkig verandering in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.