Nieuws

Rise of the Tomb Raider begin 2016 naar pc, eind 2016 naar PS4

Square Enix geeft duidelijkheid

Geschreven door Michel Musters op
Rise of the Tomb Raider verschijnt ergens in het begin van 2016 voor Windows 10 en Steam en komt rond de feestdagen van 2016 uit voor PlayStation 4. Dat heeft uitgever Square Enix aangekondigd.

Zoals bekend werd gemaakt tijdens de aankondiging van de game, is de game tijdelijk exclusief voor Xbox-consoles. De actie-adventure verschijnt op 10 november voor Xbox One en Xbox 360.

Er was echter wel geruime tijd onduidelijkheid over op welke platformen de game beschikbaar zou komen. De vorige Tomb Raider-game kwam ook meteen beschikbaar voor PlayStation 3 en pc en Microsoft was niet duidelijk over het feit of de game voor altijd exclusief voor Xbox zou zijn, of alleen tijdelijk. Inmiddels is dus duidelijk dat het om een tijdelijke exclusieve deal gaat.

Dit artikel delen:

Lees meer

Uitbreiding The Talos Principle nu beschikbaar Alfatest Doom-multiplayer start 'binnenkort'
42

Reacties op: Rise of the Tomb Raider begin 2016 naar pc, eind 2016 naar PS4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ShadowX

    • 24 juli 2015 02:39
    Goed om te horen voor de PS4 fans maar als Diehard Tomb Raider fan zou ik zeker niet hebben willen wachten, november dit jaar ga ik er zeker mee los.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 24 juli 2015 07:27
    Gelukkig is er eind dit jaar genoeg te gamen, maar heel jammer dat het pas een jaar later uitkomt voor de ps4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 juli 2015 08:57
    Dit er is genoeg te gamen op ps4 en er komen imo genoeg exclusives uit op ps4. Maar het is idd aan 1 kant jammer dat hij pas eind 2016 voor ps4 komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 24 juli 2015 12:06
    Ow welke exclusive games zijn dat dan ?

    Iedereen praat het nou wel goed met ow er is genoeg te gamen, tuurlijk is er genoeg te gamen maar Tomb Raider fans kijken niet naar het feit of er genoeg te gamen valt die willen Tomb Raider spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pug205GTi

    • 24 juli 2015 12:17
    En kopen hem dan voor de PC en mochten ze die niet hebben wachten ze wel tot volgend jaar. Denk echt niet dat mensen hiervoor speciaal een console gaan aanschaffen als ze al een PS4 hebben bijv. Doen ze dat wel ben ik benieuwd of MS dan echt daadwerkelijk veel consoles zal verkopen, hadden ze misschien beter een andere titel kunnen omkopen zoals een CoD (Alleen is Acti denk ik niet zo dom om dat te doen, ze verdienen denk ik meer met verkopen dan wat ze aangeboden zullen krijgen op dat moment). Weet niet hoe groot de fan base is van TR maar het is nou niet echt een spel waarvan ik zou zeggen dat de fan base super groot is als bijv. bij een CoD (misschien zit ik er wel helemaal naast en heeft TR wel een grote fan base, kan ook).

    Nog even wachten dus voor mensen met een PS4 maar zoals coola zegt zal er tussentijds vast wel genoeg te spelen zijn tot TR naar de PS4 komt. Het is jammer dat het zo moet maar ja alles draait om geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 24 juli 2015 12:30
    Mensen die al een PS4 hebben zijn nu al begonnen om naast hun PS4 een Xbox One te kopen althans dat las ik ergens, of de fan base groot is ik denk zelf van wel en of die mensen speciaal een Xone erbij kopen tijdens de feestdagen speciaal voor deze game ik hoop voor MS van wel, gezonde concurrentie is namelijk alleen maar goed voor ons consumenten.

    Wat betreft genoeg te spelen tuurlijk er valt altijd genoeg te spelen alleen coola praat over de genoeg exclusieve titels die er nog aan komen terwijl ik overal lees dat eind dit jaar wat exclusiviteit betreft Sony met een magere lijst komt.

    Wat betreft multi releases ja dat zit wel goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pug205GTi

    • 24 juli 2015 12:40
    Exclusiviteit is inderdaad wel ver te zoeken eind dit jaar, dat klopt helemaal. Hoop ook wel dat MS wat meer kan verkopen, ben eigenlijk wel benieuwd wat de sales nu zijn van alle consoles, hebben we al een tijdje geen bericht meer over gezien.

    Als er eens een echte klassieker/systemseller komt voor de One ga ik misschien ook wel een keer nadenken over de aankoop van een One. Voor nu nog steeds niks bijzonders naar mijn mening. Wil wat meer van Scalebound zien, dat leek me zo te zien aan de aankondiging een erg leuke game te worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 24 juli 2015 12:55
    Ik denk dat als MS het voor elkaar zou krijgen om een exclusieve deal te sluiten voor laten we zeggen een nieuw deel van Red Dead Redemption dat de verkopen voor de Xone zo hard gaan dat ze er een fabriek bij moeten openen :).

    Maar zonder gekheid dit soort shit gebeurt nu al zo lang dat we het ondertussen gewend moeten zijn, ook ik vond het nooit leuk dat Sony toen der tijd een deal had met GTA en dit soort deals doet Sony ook nog steeds net als MS maar om dan te gaan roepen naaistreek van is puur een fanboy reactie want beide bedrijven doen dit al jaren.

    Wie weet krijgen we wat meer over Scalebound te zien bij de gamescon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sausbert

    • 24 juli 2015 22:59
    Denk je nou echt dat mensen een X1 gaan komen voor een timed exclusive? Mensen met een PS4. De PS4, hét action adventure platform bij uitstek. De PS4, waar TR: DE al superieur is ten opzichte van de X1 versie? Waar je straks maar liefst 4 delen Uncharted op kan spelen? Nee hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sausbert

    • 24 juli 2015 23:02
    Zat exclusiefs en wat mij betreft veel boeiender en gevariëerder dan Halo 80 en GoW 17.

    Alleen de Drake Collection, die ik allen al uitgespeels heb, vind ik al boeiender dan alles wat er op de X1 aan komt. En wat ze hebben komt ook naar PC of raken ze kwijt (TR, Titanfall).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xymie

    • 24 juli 2015 07:37
    Wat is het verschil tussen Windows 10 en Steam? Betekend dit dat het niet op Windows 7/8 werkt of je moet hem via steam kopen? Dan zou het een store app moeten worden. Wat een rare bewoording.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 juli 2015 09:26
    Ik denk dat ze met steam de steam machines bedoelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 juli 2015 09:33
    Ik denk dat ze met steam de steam machines bedoelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aka-NiN

    • 24 juli 2015 10:08
    Ik denk (of hoop) dat het spel op Steam beschikbaar is voor alle Windows versies (7/8/10) maar dat er voor Windows 10 ook een aparte soort van app store is waar de game beschikbaar zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ali3n8tor

    • 24 juli 2015 10:10
    Doet me niet zoveel, speel hem wel op pc, ga er absoluut geen xbox voor aanschaffen,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 24 juli 2015 10:17
    Ik koop de game niet ! ik vind het niet kunnen dat games exclusief zijn tijdelijk of wat dan ook, het zelfde geld voor de nieuwe streetfighter. Iedereen moet kunnen genieten. Dit is gewoon een manier om meer consoles te verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 juli 2015 10:33
    Mja aan 1 kant eens. Aan andere kant Street fighter 5 is gefinancierd door sony en word naast capcom ook door een Sony studio gemaakt. Dus is het Imho logisch dat het een Sony exclusive is geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 24 juli 2015 10:58
    Ik vind het ook niet kunnen.

    Kijk bijvoorbeeld naar Uncharted, dat stukje snap ik helemaal dat het een exclusive is en blijft.

    Eerst maken ze iedere lekker met deel 1 op alle platformen, en vervolgens flikken ze dit met deel 2 dat vind ik echt bullshit. Had dit dan met deel 1 ook zo gedaan zodat we wisten dat dit ging gebeuren, en dan had ik deze game nooit aangeraakt.

    Ben het helemaal eens met Fappingsnake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 juli 2015 10:54
    Tja ik weet niet wat MS heeft gedaan om de game tijdelijk exclusief te hebben

    Maar bijvoorbeeld street fighter 5 vind ik het wel terecht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 24 juli 2015 11:05
    Het street fighter verhaal ben ik het ook mee eens.

    Maar wat ze nu met Tombraider doen is echt een naai streek. Ik ben helemaal niet tegen exclusives, maar hou het daar dan ook bij meteen met alle delen. Genoeg mensen die hier echt geen Xbone voor gaan aanschaffen omdat ze deel 1 wel hebben gespeeld, dus het is alleen maar een rot streek van ze.