Gisteren werd Rise of Nations aangekondigd, de nieuwe strategie game van Big Head Games. Big Head Games is opgericht door Brian Reynolds, medebedenker van Civilization en Alpha Centauri. Rise of Nations zal een mix worden van Age of Empires, Civilization, Empire Earth en Settlers. Toch wel de top van het strategie genre. De bedoeling in RoN is om verschillende steden te bouwen die verschillende functies hebben en zo je beschaving ondersteunen. Although the Settlers series included territorial boundaries, Rise of Nations is really taking that concept to a whole new level. As you would imagine, your national boundary is based on what land areas you control. To expand your territory, you build new villages, and therefore expand your sphere of influence. Sounds pretty self-explanatory. But factors such as military technology, city size, religious influence, and civic accomplishment will affect the reach of your boundaries. Even if you don't build any new cities, if you flourish in these areas, your borders will expand. Het spel is volledig in 3D en beslaat 8 tijdperken. Naast de standaard grondstoffen zijn er ook 32 andere elementen zoals diamanten, spijs, zijde, aluminium en uranium om er een paar te noemen. Al deze producten leveren geld en andere bonussen op. Het spel zal pas in 2003 uitkomen dus tot die tijd moeten we het doen met previews en screenshots.